Bygga soffa av lastpallar

Funkar det? JAVISST!! I flera år har jag tänkt tanken men aldrig kommit till skott. Men nu så – titta vad som står vid vår entré.

Vill du göra en egen behöver du:

* 2 eller 3 lastpallar beroende på hur hög du vill ha sitthöjden

* Sandpapper

* Fasadfärg i valfri kulör

Först så hade jag tänkt att jag skulle ha en dyna som går över hela soffan. Sen så ångrade jag mig och ville ha en lite mindre botten dyna i grått och sedan 2 ryggstödskuddar i tyg som är lite vaxat så de passar för utomhus bruk. Då är det lätt att byta om och bara sy nya överdrag när jag tröttnar på färgen. Framsida klar alltså, ett check på listan klart! Det är viktigt med en välkomnande och mysig entre tycker jag.

20120521-115427.jpg

One thought on “Bygga soffa av lastpallar

Kommentera

