Minisats

Att Lowa nu fyllt 3 månader innebär en massa saker, bland annat att hon nu är tillräckligt stor för att få vara på minisats…Kul tycker mamman, och VÄLDIGT kul tyckte Lowa…Så fort vi kom in började hon flirta med den urtrevliga tjejen som var där och jobbade..Skratt och flin och vägra släppa tummen och allt möjligt…Väldigt trevligt…På torsdag går vi dit igen och då tränar jag 30 min. Nästa vecka ökar vi på till 45 min osv…Jag behöver iof inte mer än 30 min, men om man får några extra minuter kan man ju köra lite fler intervaller, så ju längre Lowa är glad, ju smalare (starkare?) kommer mamman att bli – fare deal!!!! 🙂

Söt tröja (klänning?) skall vara på när man skall på minisats och röja!!


Dagens 2:a träningspass (hemma)

2 km snabb PW som uppvärmning

WOD:

Minut 1 – 2 Squat 1 push up

Minut 2 – 4 Squat 2 push up

Minut 3 – 8 squat 4 push up

Minut 4 – 16 squat 8 push up

Minut 5 – 18 squat 10 push up

Sen,

Tabata 8 x 20 sek arbete (10 sek vila mellan varje intervall):

Omgång 1:Marklyft med 16 kg K.B

Omgång 2:Diagonala rygglyft (stålmannen)

Omgång 3: Sidoplankan

Omgång 4: Rak vanliga planka

Kommentera

