Frukost?Lunch?Middag? o lite till..

Jag vet inte hur det är med er, men jag är iallafall uppvuxen med ganska tydliga skillnader mellan de olika målen på dagen. Frukost – nån slags smörgås, flingor, kräm (!), gröt, yoghurt. Lunch nån slags lagad mat, Mellanmål ungefär samma som frukost och middag, återigen lagad mat, och så har liksom livet fortsatt mer eller mindre..Dock så har jag, sen jag träffade min älskling som är väldigt duktig på det här med kostbiten lärt mig en ny skola, som både ger mig bättre träningsresultat och fått mig att se annorlunda på det här med maten. Men lite bakåtsträvig som jag vad gäller vissa saker så har det tagit ganska lång tid innan jag ”köpt” och anammat alla hans förslag och ”tips”…Varför skulle man egentligen inte kunna äta varm mat till frukost till exempel? Vad gör det om jag äter mat som jag skulle beskriva som ”lunchmat” som första målet på dagen?? Ingenting gör det, förutom att jag får bättre träningsresultat och mättnadskänsla. Så på det temat kommer här dagens frukost – kanske en typisk ”middag” för någon annan??

Tacoköttfärs, avocado, sallad och en klick gräddfil..

Med den frukosten i magen, dagens mil med barnvagnen bakom mig, skall jag nu fortsätta med målningen av det sista omålade rummet här hemma, ni vet – det allmänt kända ”skräprumet” som alltid blir om man liksom har ett rum ”över”. Ni som följt mig ett tag kanske kommer ihåg att med Lowa i månad 9 i magen så målade jag halva lägenheten, 2 sovrum, en STORT vardagsrum och hela hallen…Jag har samma målar”stass” på mig idag och ja, den är minst sagt lite mindre trång!!! 🙂 Så fort Lowa somnar så smiter jag in och målar – planerar inflytt i nya sovrummet till helgen..Vi har ju några rum att välja mellan att sova i – och jag kände att det krävdes lite ”inboning” innan jag kunde välja vilket som var det optimala sovrummet – nu har jag kommit fram till vilket som är ”master bedroom” så nu är det bara att måla klart så blir det kanon sen!!!

Lowa har förövrigt fått grym multitasking förmåga…3 leksaker på en gång skall det vara, och ja, ni ser ju vilket tempo den ena leksaken har 🙂

Jag har världens skönaste o bästa underställströja från Helly Hansen, och tur är väl det – för det kan också vara det allra fulaste som jag har i garderoben..Men i detta fallet går funktion före estetik, eller hur man nu säger 🙂 Utan H.H tröjan – ingen morronmil 🙂

3 thoughts on “Frukost?Lunch?Middag? o lite till..

  1. Heeej!
    Härligt med inspirerande bloggar, själv va jag en ”soffmamma” med första barnet, nu är jag ute och går 1 timme varje dag och känner hur kroppen börjar bli mer och mer okej. Min yngsta dotter föddes i dec -10. Jag har en lååång väg kvar men känner att jag kommer komma iform så småningom.

    Jag har en precis likadan underställströja fast en silvergrå 😛 den är verkligen inte heller snygg men den är super. Nu undrar jag VAR har du hittat Lowas mysdräkt hon har i det här inlägget?? Har letat som en tok efter en sån.
    Tack för en bra blogg och beslutet att fortsätta. 😀

    • Tack :)!!!bodyn är faktiskt från hm!!kostade runt hundralappen!!perfekt hemmamysdress,ganska tjock o varm dock!!!formen behöver du inte stressa med,när det är dags,ja då känner du d o då e d bara o sätta igång!!!kram

      • åååå hittade ingen mysdress!! Men iofs bor jag ju i en pytteliten stad och närmaste HM hade ingen. Kanske hade tagit slut :/ Var det längesen du köpte den?

        Läste nyss ditt inlägg om dina 12 veckor vad duktig du är! verkligen imponerande!!! Grattis bra jobbat!!! =)

Kommentera

