Färdigmålat..

Idag lämnar jag penslarna och rollern hemma och tar med mig Lowa och åker på stan….Jippi!! Har inte varit på stan i ordets rätt bemärkelse på jätte länge (dvs för att shoppa)..Jag har shopping förbud….Hur tråkigt låter inte det? Egentligen inte av någon annan anledning än att klädkammaren är på tok för full och att jag bestämt mig för att jag måste kunna kontrollera mitt shoppande…Det är en utmaning vill jag lova, man kommer på det ena efter det andra man skulle vilja ha…Då får man styra tankarna till att det faktiskt finns kvar om en månad också..*skrattar*…Barnvagnen från förra veckan är ett undantag..Som vanligt så måste ju en regel ha undantag 🙂 Jag har nämligen flera trevliga presentkort här hemma…De flesta till Lowa, men på Stadium till mig, som jag fått av min fantastiska svärmor…Så därför får jag shoppa på Stadium idag….Yes!!

Det är sjukt svårt, och jag är rätt stolt att jag lyckats hålla mig snart 4 veckor…Jag gillar ju det här med att kunna kontrollera kroppen, eller gillar och gillar, jag tycker det är en grym känsla när man väl lyckats..Jag har några saker som jag fortfarande har lite svårt att kontrollera – bland annat det är här med ColaZero..Jag är helt enkelt beroende…Det är egentligen ingenting som hindrar mig i vardagen, eller försämrar mina träningsreslutat MEN det är just själva beroendet i sig, det är det som stör och irriterar mig. Det som är med de flesta beroenden, att om man inte VILL sluta – jag då går det oftast inte…Jag har inte riktigt kommit dit än, jag är fortfarande kvar på ” Jag måste sluta”….I am workin on it!!

Mitt bästa tips för er som har shoppingförbud – Lämna plånboken hemma, eller ja, gå helt enkelt inte på stan eller i närheten av en affär!!!

Nåja, dags att packa ihop sig – kl 15 skall jag möta upp Jessica och Novalie och köra en WOD på slussen…Känner på mig att det kommer bli tungt så jag laddar med lite chili till lunch, som jag egentligen inte gillar, men det är perfekt som träningsuppladdning!!

Måste bara försöka väcka det här trollet..

Kommentera

