Rosendals Trädgård

Min familj (va mysigt det låter o skriva så), mötte upp Jessica o Andreas för lunch på Djurgården och Rosendals Trädgård..mycket trevligt…Varken jag eller älsklingen hade varit där förut så vi kollade först upp på hemsidan att det var öppet för säsongen, och det var det!! Vi parkade bilen precis bakom Djurgårdsbron o promenerade sen de ca 15 minutrarna upp på till Trädgården…Jätte mysigt med blomsterhandel, cafe och uteservering..Det kommer definitivt bli fler besök där till sommaren..God dessert/fika buffe fanns det också, jag smakade lite av älsklingens morotstårta och den var för jäklarns god måste jag säga…Till lunch åt vi båda fläskkaré (stavning??), helt OK, kanske inte det bästa jag ätit men väldigt goda rödbetor/palsternackor till eller vad det nu va 🙂

Lowa sov sig igenom lunchen och vaknade lagom till efterrätten….Finaste unge!!

Nu ligger älsklingen o laddar inför sovrumsomflyttning på spikmattan med en sjungande Lowa brevid sig, jag dricker en colazero i fåtöljen och funderar på i exakt vilken ände vi skall börja – det ser ut som ett mindre krig här hemma!! 2 rum skall bytas med varandra, och de 3dje sovrummet agerar förvaring av diverse tavlor, kartonger, stolar, blöjlådor, mattor, ja U name it…Jag jobbar lite så, först krig – sen tokfint…:)

 

Kommentera

