Fantastiska söndag..

Jag sa nyss till älsklingen att d här har varit en av de mysigaste helgerna på länge…Fått massor gjort, massa kuligheter och hela tiden har familjen varit tillsammans, Micke, Jag och Lowa…Vi har inte hittat de optimala Loungemöblerna än, men det kommer nog..Till veckan efter påsk skall de vara på plats om jag får bestämma. Det är så fantastiskt mysigt på vår balkong, utsikten, storleken, värmen, glasfönstrerna som man kan ha helt stängda eller öppna så man kan sola (som vi gjorde när vi kom hem på eftermiddagen, bränd – check!!)

Efter IKEA och Barkarbyshopping så åkte vi till Djursholm på picknick. Jag sa till älsklingen på vägen till IKEA att jag aldrig varit i Djursholm, det var inte godkänt så vi stannade på coop o köpte kanellängd och lite dryck och åkte ner till strandpromenaden i (på) Djursholm och satte oss på en bänk och tittade på folk, bilar, måsar och hus…Mycket trevligt!!

Nu blev det nyss lite middag på balkongen i form av torsk med ägg a´la Micke! Om ni skulle se oss precis nu skulle ni skratta, jag ligger i fåtöljen med datorn i knät o käkar glass – älsklingen var lite snabbare med sin glass – gick och hämtade Kettlebellen och rullade fram mattan, startade klockan o körde igång…GALNING!! Dessutom i kalsonger!! Han kör 1 armhävning, 2 SDHP / min och sen dubblar han det för varje minut som går, tror han snart hållt på i 12-13 min och de flåsas hejvilt..börjar bli många reps nu!! Hihi, söndagsnöje på hög nivå – dessutom med glass i magen, det skulle jag aldrig klara!!

Jag hinner inte med fler inlägg idag, ni får hålla till godo till imorron!!

Kvällens middag

Årets första arrangemang blev i de svenska färgerna, blått o gult. Rosor o Penseér. En gång i tiden har jag faktiskt jobbat på en handelsträdgård, jag är riktigt grym på att slå in ”blompaket” och plantera växtgrupper – det ni, det visste ni inte!! 🙂

Älsklingen skulle promt ha ett stort gosedjur till Lowa..Det blev denna hund som han döpte till Ruff som är ungefär 3 gånger så stor som henne själv. Hon fick själv välja – det djuret hon skrattade åt – det fick det bli!!

Fötterna på borden efter middagen..Hmm, okej för denna gången!!

Kommentera

