15 veckor till toppform resultat

Först och främst, jag är i form igen…Om ni bara visste hur skön känsla det är, ni vet, som att pressa armen mot väggen o sen släppa, så lätt känns det i kroppen. Kanske inte de första veckorna, men när jag var över tröskeln så kom den..Jisses så jag längtat…”Toppform” var det egentliga målet – som blev i form. Inte för att jag ”gav upp o nöjde mig med en enklare väg” utan efter några bakslag de första veckorna med foglossning och med lite lugn träning så tog det sin lilla tid – och jag insåg att tiden skulle bli lite för knapp. Min kropp fungerar så att jag verkligen måste kriga för varenda resultat..Så har det alltid varit..Vill jag något, ja, då krävs det stora uppoffringar..Fine, det känns ju bra efteråt 🙂

Så nu idag – passande efter en veckas sjukperiod så startar jag nästa träningsperiod. Med nytt upplägg – nya tankar och nya insikter om den ”nya” kroppen..Det funkar på lite annorlunda sätt, jag är mer uthållig nu än vad jag var innan, och jag känner tydligare resultat vad gäller styrkan..Det är lite kul att ”labba” med sin egen kropp, man kan lära sig en heeeel del.

Vad gäller kosten så har jag, som tidigare mening, lärt mig ENORMT mycket av vad min kropp svarar på och framför allt – vad som får mig att orka prestera på träningen. Kort och gott, goda råvaror, bra sammansättning av måltider, bra tidsmässiga placeringar av måltiderna och ett bra grundläggande tänk som kan tillåta utsvävningar vid vissa tillfällen..

Så – jag är alltså NÖJD. Nöjd means ”kunde ha fått marginellt aningen bättre resultat, men kroppen svarade på träningsstarten bra och veckoprogrammeringarna har följts och passat rätt bra”. Därför är NÖJD ett tillfredsställande resultat..

Men nu så……nu går vi vidare helt enkelt och denna gången kommer jag ge resan en egen kategori för er som vill följa (jag gillar att kalla mina träningsperioder för resor, jag skall ju från ett ställe till ett annat!!) ”8 veckors” hittar ni i högermenyn..

15 jan-15 april var tiden…o hur gick det då? Jo – här kommer resultatet:

Vikt 15 Jan (2 veckor efter förlossning): 88 kg  (för intresserade gick jag upp 21 kg med Lowa, varav 6 sista 2 veckorna)

Vikt 15 april: 78.5kg

Total vikt minus: 9,5 kg

Cm:

Navel 105 –  94 (-11cm)

M Bred 114 – 106 (-8cm)

Rumpa 112,5 –  107 (-5cm)

Totala cm minus = 24 cm

Före, 15 Jan

Efter 12 veckor

2 thoughts on “15 veckor till toppform resultat

  1. Pingback: 8 veckors utmaningen resultat | lowaojag

Kommentera

