Annandagpåsks WOD

Planen var Bosön, men på vägen dit åkte vi förbi Lidingövallen o tog ett snabbt beslut att köra där istället…Nästan helt tomt, strålande solsken över löparbanorna o perfekt för det som vi hade tänkt köra..Jag har ju som ett av mina mål att komma igång ordentligt med löpningen, så nu är det dags att ta tag i det på riktigt när det inte gör ”ont” att springa längre..Fogarna har i princip läkt ihop nu. Även om jag bara springer korta intervaller eller som max 2 km så blir det ändå löpträning för mig om man jämför med vad jag gjort under det senaste halvåret. Kul är det iallafall!!

Dagens WOD

5 varv:

400 m löpning

10 SDHP 16 kg K.B (videon)

Min tid: 15:36

Sen avslutade jag med 5 stycken sprint intervaller – bra ett 20 tal meter – för att öva in lite löpteknik och ruschtempo!

Ett bra träningstips från mig är att filma sina övningar. Det är ett bra sätt att kunna diskutera sin teknik med sin PT eller med någon kunnig. Oftast så räcker det med att diskutera med sig själv så förbättrar man någon detalj till nästa gång, om man vet hur övningen skall utföras vill säga. I SDHP:n syns det tydligt att vi filmade efter WOD och sprinterna. Jag är trött och själva ”rycket” går inte så fort och det hela ser lite segt ut. Det är dock ett bra sätt att öva in bra teknik i övningarna – vilken övning man än gör!!

Kommentera

