Älskar måndagar!

Ja, faktiskt så gör jag det! Speciellt om man får till en bra start – det symboliserar liksom att veckan kommer att bli grym :). Älsklingen jobbar kväll så han är hemma på dagen, dvs att mamman smet iväg imorse o körde ett riktigt härligt pass på gymmet..Hade riktigt ont i ryggen igår efter morron WOD:en på Fighter centre (5 varv: 5 marklyft 40kg, 10 burpees) o hade till o med svårt att lyfta Lowa ur sängen imorse, så tanken var egentligen att bara se om det gick att träna över huvudtaget, men det känns faktiskt bättre nu efteråt, kanske sträckte mig lite eller nåt igår, skönt att det inte blev nåt värre med det!! Så, dagens pass:

5 min löpning till gymmet (med skor o vattenflarra i handen!)

Tabata Rodd (710 m)

Rörlighetsträning för axlar med pinne

Bänkpress 30kg 3×5

Axelpress med hantlar stående 3×5 8kg

Hantelpress 1 arm i taget, liggande snedbänk 3×20 10kg

Klättring på stepbräda på stepbräda 3×20

Axellyft till sidan 3×20 (10/sida) 6kg

Frontlyft 3×10 (10/sida) 5kg

Tabata ruscher (20 sek rusch – 10 sek lugn jogg x 8)

Tabata plankan med händerna på stepbräda

Stretch

I helgen köpte jag denna fräsiga tröja på Stadium! Fräscht med färg på sommaren tycker jag! Bra funktionsmaterial, långa ärmar som går över händerna med hål för tummen, fickor så man kan ha iphonen med sig utan att behöva ha jacka över! Gillar egentligen inte SOC, men nu har jag nog ångrat mig 🙂 399 SEK på Stadium alltså!!

2 thoughts on “Älskar måndagar!

Kommentera

