24h dörr till dörr

En 24h:s blev det….:) Igår när jag lämnat Lowa på LillaE så hämtade älsklingen mig och vi åkte åt vänster, närmare bestämt mot Örebro! Exotiskt va? Älsklingen jobbar där 1 gång i månaden så jag hakade på som lite handbagage. Mycket trevligt. Mysigt hotell, lite shopping, god middag och super god frukost, o såklart världens bästaste sällskap!!

Det hela började med en rolig historia..Vi skulle tanka på Statoil i Södertälje. Älsklingen skulle på toa men det var upptaget så då började han fixa med kaffen han skulle köpa, han står då med ryggen mot toan och tänk er den här bilden nu ; överfull kaffekopp, en påse i andra handen, vänder sig om och ja, vad ser han, jo 100 stycken ryssar i toa kön, kö ända ut genom dörren! Stackars älsklingen som bara skulle fylla sin kaffekopp medan d fortfarande va upptaget!!…Jag höll på o vika mig dubbel av fniss…Hon i kassan som såg det hela och hörde hans – Va, faaaaaan!!!skrattade oxå rätt gott!! Hihi, den minen kan man skratta gott åt några år framöver!!

När vi kom fram lämnade grejorna på hotellet o skulle sen ner på stan, men det småregnade o jag va rätt trött o hade ingen lust o knata runt en massa egentligen – önskade mig en helomvändning på bilen så efter lite sightseeing i Örebros ytterkanter så landade vi på Marieberg. Där har jag inte varit sen jag va liten när jag va o hälsade på mormor o morfar. Fräscht hade det blivit, och många roliga affärer. Självklart fick Lowa lite fint därifrån och mamman fick en kudde 🙂 Oväntat värre sprang jag på en gammal klasskompis oxå, Hanna!! Jätte kul o se dig!! :)Det blev ingen lång tur, vi var båda rätt trötta så vi åkte tillbaka för att äta hotellets goda buffe. Kyckling/curry gryta serverades och det passade oss perfekt!! Lite romantisk middag sådär på torsdagskvällen är inte helt fel 🙂

Imorse var det tidig uppstigning och hemåt igen efter den goda frukosten. Det kan vara en av de sakerna man saknar med flygandet, att äta hotellfrukost 5 dagar i veckan, inte helt fel!!

När vi kom tillbaka o jag hämtat Lowa på Lilla E (hon hade skött sig exemplariskt o sovit ända 19 –  4.30, fått mat o sen somnat om igen – precis som hemma – duktig unge!!) TACK snälla mamma/mormor o J-E!!

Blev inte så mye fotande igår…d här kan vara de 2 bästa som togs 🙂

Dock så hade inte ”semestern” så bra effekt som man hoppats på. Jag gick en snabb PW imorse till Fridhemsplan o Åhlens, köpte det jag skulle och sen tog jag 1:an hem. När Lowa fått mat så la vi oss i sängen o sov i 2h, med total skallebang, som ännu inte släppt! Vi som skulle få besök av tant Lena, jäkla skit! Tur att Lowa verkar va ungefär lika pigg som jag så jag får sällskap i soffan!!


Kommentera

