Hjärnspöke

Imorse hade jag ett brutalt stort hjärnspöke – jag var såååå seg och kom knappt upp ur sängen. Lowa sov som vanligt till 7.30  o när hon började sjunga lite väl högt så gick jag upp. Åt frukost som vanligt framför nyhetsmorgon o skulle precis lägga ner Lowa på lekfilten o byta om själv – då somnade hon, och jag med nästan!! Men med brutal stark vilja och med träningssuget som hjälp så travade vi ändå iväg en stund senare..Skönt!!

Dagens pass blev på lite freebase – hade en tanke på vägen ner, men tanken var inte tillräckligt rolig så jag styrde ihop ett annat program när jag väl kom dit..

Tabata rodd uppvärmning (729m)

Rörlighetsträning med pinne

Knäböj med stång på raka armar i superset med Utfall fortfarande med stången på raka armar

En bens marklyft ”draken” med 10kg viktplatta

Sidoutfall med viktplatte ”box” framåt

Axelpress/Front/Lyft i 3:kombo Se Lovisas film här –>

(!)

Rumplyft med ena foten/båda fötterna på balansplatta

Plankan med axelklapp och med vridning på balansplattan ”ratten”

Avslutade sen med 2 st 500m rodd intervaller i MAX fart…

Svettigt värre – rultade sen i på minisats o la mig i babygymmet med Lowa, mycket mer behagligt 🙂

One thought on “Hjärnspöke

Kommentera

