Candy III

Aldrig trodde jag väl att barnvagnsdjungeln skulle vara så här klurig. Det går liksom inte riktigt att veta förrän man haft den i olika situationer vad man tycker om den. Jag är ganska kräsen, eller alltså, jag är jäkligt kräsen. Men det tycker jag att man skall vara när man använder någonting i princip hela tiden. Jag vill att den skall vara lätt att stoppa in o ur bilen, lätt att åka med på bussen (dvs inte ta upp all plats), den skall vara relativt snygg estetiskt, den skall ha shoppingkorg och 4 hjul, älsklingen skall kunna ha handtaget högre upp, den skall gå att köra i rulltrappor utan att dö och inte vara skranglig och ”plastig” och så vill jag att själva åkkorgen inte skall vara ner på marken som många barnvagnar har, det ser lite för ”dockvagn” ut för min smak. Okej, hur lätt är det att hitta en sån vagn då? Inte så lätt tydligen. Emmaljunga Duo Edge har jag älskat, den var grym i vintras när det var 3 meter snö – en riktig hummer som bara rullade över allt utan problem – jag fnissade åt alla buggabooisar i snöhögarna runtomkring på promenaderna, ja, alltså den var riktigt bra med liggdelen. MEN jag gillar den inte alls som sittvagn. Den ser töntig ut, är osmidig och är bara konstig. Sen har jag ju löpvagnen, Teutonia Spirit som jag är nöjd med, men den åker jag inte rulltrappa med, dvs ingen shopping vagn, men den är den grymmaste löp och promenad vagnen. Halvbra kombo alltså. Nu har jag den perfekta shopping/rese/stads/kortpromenads vagnen i kompliment till den. Äntligen säger jag bara. Candy III heter den. Inte ICandy med andra ord.

Jag köpte den till grymt bra pris hos en grossist ute i Sollentuna. Han hade hela vardagsrummet, garaget och en contationer full med barnvagnar i kartong. *skrattar*. Hade hade ägt Bonti inne i stan i alla år men gått i pension men blev uttråkad så han började sälja barnvagnar hemma istället. Ja, varför inte? Han var iallafall grymt kunnig och jag fick svar på det jag behövde. Nöjd mamma och nöjd Lowa provåkte ute på gatan bland lekande hundar och ungar. Mötte dessutom en annan mamma i min ålder som resonerade precis likadant, som dessutom köpte en likadan!! 🙂

Så – äntligen känner jag mig hemma med min nya CandyIII, 3dje gången gillt helt enkelt och jag kan nu svara några av de typ 50 som vill köpa min Emmaljunga på Blocket. Först till kvarn som jag skrivit…..

Här e sittdelen, som går att ha åt 2 håll och i 3 olika lägen, här i fullt liggläge. Det finns också en liggdel som Lowa kan ha ett tag till, men när hon e vaken blir det den här så att hon kan kika ut lite, när hon somnar är det ju bara att tippa ner. 🙂

4 thoughts on “Candy III

  1. Vad kostar den här lilla godbiten till vagn? Och är det bara ”gubben i garaget” som säljer dem? Letar efter ett kompliment till min Urban Jungle då jag tycker den är vidrig att åka buss med. Vad var det du inte gillade med sittdelen på Emmaljungan? Har nämligen funderat på en sån som komplement så alltid intressant att höra vad andra tycker!

    Lycka tll med vagnen, den va jättefin!

    • Kika in på http://www.eurobaby.info vet ej om de finns på fler stället – men kanske skickar över nätet?
      Sittedelen på emmaljungan är ful, och ser så klumpig ut och är väldigt låg och stor, även om Lowa blir större så tycker jag inte att den passar en liten bebis som hon faktiskt är ett tag till…För många störmoment helt enkelt..men den är underbar att köra tyvärr, lufthjul är väldigt bra!!

  2. Pingback: Sunwing Resort Arguineguing ”Rummet” | lowaojag

  3. Hej!
    Såg din annons på blocket att du säljer den här vagnen, är den redan såld? Annars vill jag köpa den .
    Mvh
    Marina

Kommentera

