FF = Fantastiska Fagersta

Undra hur man kan tycka att världens ände kan vara det mesta fantastiska stället på jorden? Hmm, kanske inte så svårt att förstå när det är sol, 30 grader, gräs mellan tårna, kanelbulle i magen och en underbar familj?? Ungefär så skulle jag beskriva vår helg, eller inte ungefär utan mer exakt. Kan addera på två sköna träninspass på det, lite bad i sjön och en liten eldning av IKEA kartonger ute vid vattnet i solnedgången för att göra beskrivningen ännu mer målande…

Det var första gången för Lowa på landet. Landet på ”min” sida släkten. Hon har ju berikats med två ”land” ett på var sida förälder 🙂 Eftersom den jäkla åskan (blixten) tog den mysiga stugan för ett par år sedan så byggs det nu ett nytt hus, och jäklarns vad fint det blir. Det är ingen stuga längre utan ett hus, och hur många meter från vattnet? Ca 4!!!Härligt! Jag fick brutal ångest när vi var tvungna att åka hemåt igår, svor över att jag inte tagit med lite mer kläder så vi kunde stannat veckan ut o hållt Jan-E sällskap..Men det blir fler gånger, redan nästa helg, och då stannar iallafall jag och Lowa med mormor ett par dagar extra. Det längtar vi till, jag får smått nippran av o vara hemma när det är så här fint väder, åka o bada och ligga o sola i all ära, men jag vill vara på landet, där man kan sunka omkring i en trasig t-shirt och ett par för korta shorts och skitigt hår utan att behöva bry sig. Det är livet!! Helt tyst och med bara skogen, vattnet och fåglarna som gör ljud (och en Lowa då och då!!). Varje gång jag kommer ut undrar jag varför vi bor i stan???

Angående de två träningspassen så kördes dag1 denna WOD:

10 varv:

100 m backlöpning

10 K.B Sving 16kg varannan med 10 OH Squat med järnrör

Min tid: 14 min 58 sek

Dag 2 körde jag denna WOD tillsammans med älsklingen:

Minut 1: 1 push ups,  2 squat

Minut 2: 2 push ups, 4 squat osv osv

Inom ramen av en minut alltså, hinner du inte klart med det du skall göra under minuten, ja då får du bryta, eller så kan man ju gå neråt med repsen igen, det gör man ju som man vill. Jag kom ända upp till 20 squat och 10 pushups, då klarade jag bara 19 och avbröt och körde sedan plankan 1 min x 3 i gräset…Det är ett kul pass för er som vill prova, jobbigare än man kan tro, det blir ju väldigt många repetioner totalt..

Tack Jan-E och mamma för att vi fick hälsa på!!

Jag låter bilderna tala för sig själv:)


Kommentera

