Samla vatten med Ramlösa Pole 2 Pole!

Jag brukar ju då och då tipsa om bra Appar, jag som är lite Iphone frälst. Här kommer en till med ytterliggare ett syfte förutom att få folk att mäta sin motionsrundor. Idag fick jag ett mejl om detta, och givetvis skall jag föra ordet vidare för en så god sak som denna.

Med Ramlösa Pole2Pole kan du, genom att transportera dig (gå, cykla, paddla, springa…) bidra med rent vatten för de som inte har det lika enkelt som oss. För varje kilometer du går skänker Ramlösa 1 liter rent vatten till olika vattenprojekt i Afrika. Sätt igång redan idag!! Jag skall gå in några liter vatten redan i eftermiddag!! Kommentera gärna så jag vet att ni kommit igång 🙂

När du öppnar appen så kan du se hur många liter som bidragits hittills. Du kan också själva bidra och vara med och tävla om en vistelse på Kebnekaise. Spännande att kika in varje dag för att se vad som hänt på liter mätaren! Sprid gärna ordet vidare!!

Kommentera

