Officiell gungpremiär

Äntligen, sist jag var förbi lekparken så somnades det i vagnen så det blev aldrig någon riktig premiär. Men idag så! Det var spännande, både för sig själv i bebisgungan och med mamma i stora gungan – kiknande skratt kom ur Lowa, det har jag aldrig hört förut! Jag antar att det var ett bra betyg.

Det var några dagmammor i samma lekpark som hade med sig alla sina barn, de satt och åt lunch, några småttingar spelade fotboll o några andra lekte nån lek  i den stora sandlådan. Lowa sov när vi kom fram så jag fick 10 minuter i solen o kunde då studera hur dagmammeriet gick till..Jag har själv gått hos dagmamma o jag kan nu säga att det inte finns några andra alternativ för Lowa, det kommer bli dagmamma. Det finns säkert bra dagis, men en barngrupp på max 7 barn, med badhuset varje fredag, teater på tisdagar och en dagmamma som bor i stor villa i ett trevligt område som dessutom springer runt och leker med barnen och rullar runt i gräset… där skall Lowa gå. När jag skulle gå hemåt så tyckte jag att jag kände igen en av dagmammorna när hon kom på lite närmare håll. Givetvis hade jag rätt, en gammal seglarkompis till min pappa. Jag var med flera gånger när jag var liten då vi seglade tillsammans med henne och henns familj och hon kände igen mig också, kul! Vi stod och pratade en stund och hon trodde att hon skulle kunna få plats med Lowa tills när det är dags att börja om ungefär ett år- oj så glad jag blev! Så nu in och söka direkt, på Lidingö behövde man inte vänta till 6 månader innan så som jag trodde. Mycket nöjd mamma idag alltså!

Kommentera

