Nu kan man ju verkligen fundera..

 

….när man ser de här bilderna…Men så här är det:

VI HAR KÖPT HUS!!!!

🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

 

eller ja, sanning med modifikation, hus/bostadsrättslägenhet med uteplats och egen ingång på markplan. Så nära Svensson man kan komma..Vi är så glada och då firade vi så här med pizza efter en solig dag på LillaE! (vi diskuterade när vi åt pizza senast och det var antingen innan Lowa föddes eller någon gång i Januari vi kunde inte enas riktigt). Man kan också diskutera varför vi ville fira med pizza – men det var helt enkelt det vi var sugna på just då! När man köper ”hus” gäller inga regler alls.(sen behöver vi inte diskutera hur ont i huvudet och magen jag fick efteråt)

Så, åter till husshoppandet. Mitt på Västerbron i den brutalaste uppförsbacken av dem alla ringer älsklingen och säger att vi vann budgivningen…JIPPI!!! Kul liksom, shoppa lägenhet på Västerbron, fräsigt! Kommer alltid förknippa den bron med lyckokänslor framöver! Det är en 3:a på 66 kvadrat, byggd 2006 så den är ny och fräsch med andra ord. Vi kommer göra några smärre justeringar men det är i princip bara att flytta in…Såååå härligt, inget mer målande med andra ord, det är redan vitt vitt vitt, precis som jag vill ha det! Till på köpet är det altan där man går in med morronsol och en 25!!!! kvadrats altan på baksidan med kvällssolsglimtar (skogen är vår närmsta granne). När vi hade skrivit kontraktet idag (hur ofta köper man lägenhet i flip flops och bikini direkt från beachen?) så kikade vi in i tvättstugan 2 dörrar bort, alla hade där sitt tvätt och sköljmedel på hyllan. Det känns väldigt tryggt och trevligt! När vi klev ur bilen var det första vi mötte en mamma och en liten bebis på 5 veckor. Började prata direkt, det kommer bli en kul kompis till Lowa med bara några månaders skillnad. Det cyklar barn på gården och det är till o med fontäner på vår gård. Fräsigt! 10m till närmsta lekpark är också ett plus. Sundbyberg – Duvbo Here we come!!! 🙂

Just det….jag glömde nämna i förra inlägget att jag hoppade i med kläderna på på LillaE bryggan när jag kom inspurtandes från Slussen. Man måste ju fira liksom 🙂 Min mor såg aningen förvånad ut då jag är känd för att vara något av en badkruka!!

 

 

 

4 thoughts on “Nu kan man ju verkligen fundera..

  1. Bara att gratulera! Vad kul 🙂 (Och härligt för er)
    Pizza… haha… Jag förstår precis hur du kände sedan. Jag känner mig däst efter mina pannkakor och det var inte många jag åt…

  2. Grattis till husköpet! Nu blir vi nästan grannar och kanske man fått en ny träningskompis:). Bor i Duvbo, efter Ursviksvägen, nära Duvbo t-bana.

  3. Pingback: 24 timmar kvar.. « lowaojag

Kommentera

