Häng med på ett pass…

En av grejorna med crossfit är att man behöver ha en taktik. Oavsett vad det gäller egentligen. Visst kan man, vid vissa WOD:S bara veta innan att det är bara att ösa på tills det bara inte går längre, det är ju iof en taktik i sig, men vid de flesta måste man ha en plan för hur man skall utföra det som skall utföras, allt för att klara så många rep. eller bli klar så fort som möjligt,. Idag körde jag en wod jag såg på crossfitmom för några dagar o sedan o gått varit sugen på. Taktiken idag var alltså att köra så tungt det bara gick i Deadlift eftersom jag inte var helt nöjd med dem igår, eller jo, nöjd men inte tillfreds med att 40kg kändes såpass tungt, så idag var jag ”arg” på stången o lassade på 10kg till. Det gick ju bra, det var tungt, men jag gjorde ju totalt 48 repetitioner så mer kan jag nog lasta på 🙂 Hang power clean o push jerk var taktiken att köra obrutet och då istället ligga på en lite lägre vikt än vad jag vet att jag klarar av. Sagt o gjort, 20 kg och enbart stången, det var ganska lätt, men det blev tungt när jag gav mig f-n på att inte bryta.

Jag körde advanced rundan. Men alltså deadlift med stång på 50kg o de andra 2 på 20kg stång.

Det är alltid någon som kommer fram o berömmer eller undrar vad man håller på med, idag va d bara två 🙂 Filmnot: Man ska va ful o låta när man tränar)

Min tid: 12:53

Efter denna WOD körde jag Medball clean och push ups enligt denna princip:

Minut 1: 5/5

Minut 2: 6/6

Minut 3: 7/7

Minut 4: 8/8

Kommentera

