Norrtälje sommarstad

Mickes familj har landställe utanför Norrtälje. Jätte mysigt ställe precis vid vattnet. Snacka om lyx, vi har turen att kunna åka både till Norrtälje o till Fagersta när vi vill ha lantliv o vatten. Det tackar vi för! Vi åkte i fredags för att hinna hem till söndagmorronens träning. I lördags tog vi en tur in till Norrtäljestad. Hur mysigt som helst, riktig sommar/semesterkänsla som jag saknat lite än i sommar eftersom älsklingen inte är ledig förrän Augusti. Ni som varit i Visby kan föreställa er, kullersten, små butiker i låga trähus, glada människor i solbrillor o flipflops, solkrämslukt blandat med grill os! Me like!Vi gick på alla (3) kullerstensgatorna och hann med Roslagens största loppis oxå. Jag lovade älsklingen att ingenting skulle köpas, ju mindre vi har att flytta desto bättre 🙂 Jag höll det också, men de hade massor med fint, faktiskt. Nån inredningspryl, kanske någon tavelram eller socker/mjöl låda skulle jag lätt kunna köpa på loppis, svårare med gamla barnleksaker/babysitters och kläder, där går min renlighetsgräns in och sätter stopp. Men kul att kika ändå!

Vi åt en god lunch på en av uteserveringarna mitt i stan o i gassande sol. Lowa sov men vaknade till o satt i vagnen o hängde först åt vänster, sen höger, sen vänster, höger…Snacka om nyfiken, lite mat fick hon i sig iallafall (precis så att det räckte tills det var 300m kvar hem i bilen, då blev det gallskrik!!) Jag åt supergod grillad lax med rotfrukter och Micke rostbiff. Jag vet inte vad stället hette men det ligger mitt emot den bästa inredningsaffären Akeba som bara har Newport inredning..ÅÅÅ, samma regel som innan, bara titta inte köpa, tråkig regel, men får gälla fram till flytt iallafall, har redan insett hur mycket pryttlar som skall flyttas!! Denna gången kan man ju inte skylla på att man är gravid heller när det skall kånkas kartonger..Puh!

Lowa fick lite shoppat som jag tänkte visa senare och mamman ett par nya fräsiga träningsbrallor. Väldigt trevlig tur med andra ord. Det fattades bara mjukglassen i hamnen, men nästa gång…DÅ!!!

Sportvagnen som jag kallar den, Teutonian,  brukar få följa med när vi åker till landet, bra att köra på grusvägar och liggdelen får fungera som säng, än så länge fungerar det bra, hon har rullat ut nån gång men den står bra på golvet så det gör ju inte så mycket. 🙂

Mina två finaste

Kommentera

