Ensidig träning

Ensidig träning lät ju tråkigt,men med
en annan betydelse blir det desto bättre. Ofta tränas hela kroppen samtidigt,jätte bra tycker jag men när
man sedan behöver göra något som enbart belastar en sida,ja då ligger
man lite efter styrke och teknikmässigt! Det är därför en väldigt bra ide att lägga in ensidesövningar då och då i ditt träningspass för att bygga upp stabilitet och liksidig styrka. Här är
en variant där du tydligt kan se vilket ben som kompenserat det andra under en tid,bara att bygga upp styrkan igen!!

Denna övning kör jag i mina functional gymbands men det går lika bra med
ringar,hopprep runt en stång eller ett vanligt rep! Fäst på ca 2 m höjd ( beroende på hur lång du är såklart)
All rörelse skall se bakom knät och hälen,sträva mot att få ner baksida lår mot vaden. Till en början kan du justera din kroppstyngd genom att hålla emot
med armarna. Skön genomkörare för låren blir det!

20110718-152034.jpg

Idag går det tydligen inte att posta videon så den får ni kika på här:

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s