Wallball o HangPowerSnatch!

Grymt pass som vanligt på söndagsmorronen. Lowa lekte för sig själv och är man då sambo med världens bästa tyngdlyftare så får man ju väldigt kvalitativa lyft instruktioner – vilken lyx. Jag lär mig – sakta men säkert, kan ju inte va sämst i familjen 🙂

Efter massa teknik träning i HangPowerSnatch så blev det en wod innehållande det samma, (från advanced på crossfitmom under veckan):

3 varv:

20 wallball 6kg

20 HangPowerSnatch 20 kg

Min tid: 14:38

Har klivit upp på 6kg wallball nu, från 5. Det är mäkta skillnad i låren på 1 ynka kilogram…Hua, men kul!!

H.P Snatch kändes lätt, men jag har inte kört den i en wod på det här sättet förut så 20 kg fick räcka bra idag.

Älsklingen körde 400m utfallsgång på 8 min  *fniss*!!!

Kommentera

