Va gör man en måndagmorron?

Ja, i mitt fall sover man till 09, i Lowas fall sätter man sig upp från knästående och kryper! Ja ni hörde rätt. Hon har ålat framåt rätt sålänge, men nu så antingen kryper hon på knä eller går på alla fyra, precis som sin pappa när han gör björngång!! Det går numera undan här hemma – kul!!Pappas stora högtalare ligger risigt till. Igår hade hon även stått upp på knä i sängen! Kanske att införskaffa hjälm till ungjärpen inte vore en dålig ide?!

Till frukost blev det som vanligt favorit ”pizzan” för mig och för Lowa naturell yoghurt, blåbär och banan! Mums! Vi åt framför TV:n dessutom, hmmm, tur inte pappan var hemma!! Nu skall jag laga lite nötfärsbiffar och samtidigt fundera över hurvida vi skall träna inne i stan eller inte, Minisats här på ön är stängt förra veckan och denna veckan så det enklaste alternativet finns inte…trist! Jag får suga på den karamellen helt enkelt!

_____________________________________________________________________________

Igår körde Lowa på färglatt värre. Jag har svårt för bamse, pippi och massa seriefigurer på kläder högt och lågt, men för Barbapappa gör den här mamman alltid ett undantag 🙂

Kommentera

