Söndagstraditionen

Samling som vanligt 10.00, Lowa o Wilma röjde järnet 🙂 Förstå om ett år, herrijisses vikket stiss det kommer o bli – en WOD i sig o hålla reda på ungjärparna! Kommer bli så roligt!!

Igår tog jag beslutet att börja lägga in styrka på riktigt i träningen igen. Har ju nu under en ganska lång tid fokuserat på att få upp flåset och tempot i WOD:sen och i övningarna, samt såklart att jobba upp tekniken tillsammans med Micke. Det har gått superbra och jag känner stor skillnad. Nu måste jag dock snäppa upp ett steg till, så jag kommer köra styrkan enligt crossfit football innan varje WOD. Det kommer bli grymt då jag främst behöver bli maximalt starkare för att kunna klara av att göra flera övningar utan att skala. Kul eftersom jag älskar att lyfta tungt, om jag får välja det absolut roligaste inom crossfit så är det definitivt de olika lyften, marklyft allra roligast :)!!! Så dagens pass bjöd alltså på första delen i styrkan.

3×5 Squat 30kg

Rörlighetsträning

Sen dagens WOD med Kristin:

Kopierat från Falun tävlingen, dock med lyftet i början tillägg eftersom det behövdes tränas på, 1 varv extra la vi på oxå för att få lite längd i det hela. Bearcrawl med medicinboll som vanligt dödens jobbigt, men rätt kul ändå!

Styrkan i början kändes otroligt lätt men eftersom jag skall öka ganska krafigt från vecka till vecka så känns det bra att börja lite lägre.

Kommentera

