Stadium Outlet Arninge

När vi var på väg till landet utanför Norrtälje i tisdags stannade vi till och shoppade på Stadium Outelet i Arninge. Jag gillar Stadium just för att de har båda dyra och billiga märken och inte bara en kollektion av varje utan det finns flera varianter och färger av ungefär samma byxa eller linne,ibland är jag ju en rosa tjej och ibland en svart – det går inte riktigt att förutspå vilket färghumör jag är i från dag till dag, på andra kedjor upplever jag inte riktigt samma valfrihet utan då är det ett plagg av varje märke. Tråkigt!

Jag konsumerar en hel del träningskläder och för mig är det viktigaste att de sitter skönt så jag aldrig behöver tänka på att dra upp/ner/rätta till attiraljer, då kan jag inte koncentrera mig på det jag skall göra. Jag är en Niketjej och det finns det ofta rätt så brett utbud av på just Stadium. Jag gillar mest löparavdelningen eftersom jag uteslutande tränar i tights och det utbudet var stort på Outeleten i Arninge iallafall. Dock är jag just nu precis mellan strl vilket är både bra och dåligt. Bra ur ”flytta kartonger snart synpunkt” men dåligt ur träningssynpunkt. Jag provade 3 par av olika märken i 40 och L som jag haft ett tag nu när jag varit lite större, dock så fungerar inte det nu utan jag måste ner på M eller 38 ( LYXPROBLEM!!!:)) och då sitter de inte riktigt perfekt så som jag önskar, jag är ju trots allt ganska lång och då blir benen för korta iallafall i Nikemodellerna. Jag funderar på om jag kanske skall gå över till UnderArmour som älsklingen kör med, de har snygga grejor! Måste undersökas. Tips?

Jag shoppade iallafall en fräsig underdel i blått från Peak som passar flera av de bikinidelar jag redan har och 2 t-shirtar, för 200 riksdaler! Som hittat!!

Kommentera

