Där satt den…

YES! När man är i träningsbranschen så är det rätt viktigt med PB (personbästa), egentligen oviktigt i det stora hela, men när man jagar resultat så är man så nöjd när man lyckas med något man aldrig gjort eller lyft förut. Today was that day.

70 kg Deadlift

Hade kunnat fortsätta kanske till 75-80, men ingen stress. I lyften upp till 70 hade jag inget ”armbågsryck”, i detta lyftet blev det lite för mkt ryck i början, teknikdetalj som slipas bort med bästa coachen i världen! Jag laddar liksom, och för att få upp det hela så kör jag en liten ”fjoff” så att stången liksom hänger med. Nåja, det kommer!! Nöjd och glad körde jag sedan denna workout:

För att förtydliga, 2 boxjump, först ett hopp på 60cm, ner med studs emellan och sedan upp på 50cm boxen. Dock så är det svårare att hoppa neråt än uppåt än så länge, men ”studs” var tanken. Jag är väldigt inne på hinderbanekänslan just nu 🙂 Sen då 15 Double unders och sedan 2 Marklyft på 55kg, inte 60 :)! Nöjd med tiden och nöjd med insatsen som pass nr 2 idag.

Lowa, alltid redo,

4 thoughts on “Där satt den…

Kommentera

