Mammas lilla morotsunge

Å, idag har varit en sån där skön dag, först träning så man har det gjort och sedan lunch och sen bara massa städ/fix och lite internet shopping. Jag börjar väl bli gammal eller nåt men det är liksom såna dagar jag uppskattar mest, då är jag som gladast, bara med min lilla familj. Hade jag haft blommor hade jag garanterat planterat om dem eller om jag hade haft en gräsmatta hade jag nog klippt den..*skrattar*..Full med energi också – tack Paleo/Zone för det!!

Micke började internet shoppa idag (Micke och shoppa är annars två ord som aldrig står i samma mening) Min förvåning när han tyckte att vi skulle planera lite vinterkläder till Lowa var stor – men positiv :)!! Det hela ledde iallafall till att jag fick mersmak och har nu kikat runt på både overaller, jackor, brallor, stövlar, skor och gu vet allt. Kul! Lowa kommer ha 80 i början av vintern och ca 86 under sen vintern/våren har vi räknat ut och jag har delat upp tidsperioderna i ”före och efter Thailand”, då blir det lätt att komma ihåg vad man behöver till när!

Till mellanmål åt jag tonfisk och morot. Jag satte mig i fåtöljen och Lowa var på andra sidan vardagsrummet med ett berg av leksaker emellan. Vad tror ni händer? Jo, hon börjar prata och sjunga och med några snabba krypsteg så var hon framme vid leksakshögen, mulade sig över lådor/djur och klossar för att komma till mina tår så hon kunde dra sig upp (vi har en sån där liggfåtölj) med hjälp av dem och sedan ställa sig upp o sträcka sig efter moroten!! Hon är helt galen i morötter. *skrattar*. Hon har ju än så länge bara 2 tänder så hon får inte i sig mer en små små bitar men hon sitter och vänder på den, tittar på den ur alla vinklar och så snaskar hon vidare. Perfekt underhållning om man vill äta en middag i lugn och ro 🙂

Nu vankas det köttgrytan som jag skrev om tidigare i veckan och Micke skall laga kött med goda tillbehör och så hörde jag någonting om efterrätt.Mums!!!

Här är en bild från imorse, jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser den. Hon vaknade vid 07 (jag sover alltid annars när hon vaknar men ja, imorse va jag ju vaken av ngn anledning), då åt hon frukost i soffan och låg o myste med mig jätte länge (hon är annars inte direkt den stillasittande typen!!:)) och sedan kröp hon själv iväg och ställde sig på sin favoritplats, framför TV:n :)!! Dessutom tycker jag att hon är lite extra gullig i stjärnpyjamasen vi köpte häromdagen, ja som vanligt klättrar hon också på alla kartonger som vi äger 🙂

One thought on “Mammas lilla morotsunge

Kommentera

