Black Jack

Ja så hette dagens pass om jag inte missminner mig. Det var jobbigt, och kul. Vi var 3 tjejer och 3 killar som körde, Lowa satt på sidan av i bilstolen – fastknäppt och sjöng för sig själv, på så sätt kunde både jag och älsklingen köra samtidigt, annars brukar vi alltid dela upp så att jag kör först och sedan byts vi av om vi är många, när vi är själva får hon löpa runt som hon vill 🙂

Dagens WOD, Black Jack:

(Starta klockan sen gör du 21 F. Squat och sedan DU och Boxjump så många varv som möjligt ända tills klockan stannar på 7 min, vila 3 min och fortsätt sedan på samma sätt genom alla 3 delarna)

Det var länge sedan jag körde Front Squat i en workout, eller förresten så kanske jag inte gjort det sen innan Lowa föddes. Men ack så stark jag blivit, jag körde 21 st på 30kg, det var tungt, men jag bröt i 5:or så så överjäkligt tungt var det inte ändå, fasiken va stark jag blivit – jag älskar stark! Hellre ”tjock” och stark än smal och svag. Sen blev jag lat och orkade inte lägga på till 40kg som jag kan köra powercleans på, så istället bestämde jag mig att försöka hålla jämt tempo med Jenny, det gick till ca 10 sen va jag tvungen o pausa, men är ändå rätt nöjd att jag blev klar rätt så snabbt och kunde fortsätta på nästa. Till deadliften var jag också lat och orkade inte lägga på mer vikt, men eftersom jag varit lite trött i ryggen sen maxlyftet tidigare i veckan så fick 30 kg duga och jag kunde istället göra dem i snabbare fart. Skönt pass med andra ord!

Nu är det inte många pass kvar till vi åker på semester. Imorron blir det ett SATS pass på morgonen och på tisdagen en riktig långWOD:are, Jenny nämnde någonting om 400m burpees??ÅÅÅÅ nej! Men det är väl ungefär vad som krävs för att kunna sitta still på flyget i 6 timmar, jag är ju bara van att rusa runt under de timmarna. Nåväl – ni lär ju bli varse! 🙂

2 thoughts on “Black Jack

  1. Oh , vilket härligt upplägg! Utmaning ska det vara 🙂 Jag undrar hur lång tid det skulle ta för mig att göra 400 st burpees 😮 Det är en utmaning! Ha en finfin söndag!

  2. Hej, hittade in till dig idag och måste lämna ett avtryck. Vilken trevlig blogg. Och inspirerande. 🙂
    Min minsting Max och din Lowa är precis jämngamla. Förutom att det skiljer ett år i personnumret 😉 (max kom före nyår med andra ord).

    Du är mer träningsfreak än jag (betydligt… haha… även om jag älskar träning och kör på men mer som glad motionär) men i övrigt har vi samma intressen så jag lär komma tillbaks hit.

    Thailand alltså? Vart ska ni? Vi planerar för fullt här hemma, om 2½ månad drar vi iväg på en tre månader lång resa, 5 veckor Thailand blir det under den perioden. Nästan allt bokat… men lite planering kvar att göra där också.

    Ha en skön resa!

Kommentera

