1,5h utan Lowa

Alltså,jag är inte van o va utan Lowa märker jag..nu när våra givna barnvakter varit på semester o Micke e ledig så har vi liksom varit tillsammans hela familjen om möjligt ännu mer än vanligt. Så när jag blev avsläppt inne i stan idag o Micke åkte iväg med Lowa så kändes det konstigt, tomt och tyst! Jaha, va gör man nu då?? Man lär väl sig antar jag, fast vänja mig kommer jag aldrig göra – hon är liksom lika mycket jag som jag själv är, även om jag är Sofia också ibland, bara Sofia alltså! Det kan jag tycka är viktigt, men det lägger jag liksom inte så stor vikt vid eftersom det aldrig varit svårare än ett telefonsamtal bort eller att Lowa får ha pappa tid och jag gör någonting annat. Det är vi bra på i min familj, att ge varandra tid och utrymme för det vi båda tycker om, lika bra på det som att göra saker tillsammans. Min familj e bäst 🙂 Hursomhelst, när jag blev mött när jag klev av bussen på LillaE så kändes det som att jag inte sett Lowa på år och dagar, usch så töntig man kan bli. Micke hade dessutom introducerat majskrokar, vi har pratat om det ett tag men liksom glömt bort varje gång vi handlat – men nu så, och hur fort det gick att äta upp en majskrok? Ca 10 sek – jag trodde den var till att sugas lite på!!! hmmmm….

20110815-195518.jpgNu på kvällen har vi varit hos mormor och hängt lite. Åt lite god middag och pepparkakor (det senare bara till mig). Jag älskar pepparkakor, verkligen brutal älskar. Det är dåligt – egentligen!!! 🙂 Mamma har ett sånt där farligt kakskåp som jag egentligen hatar, men hemma hos mamma är det ok, jag är ju iallafall inte där varje dag, och tur är väl det!!

Jag gjorde sista invägningen inför semestern också. Jag lyckades inte helt med viktmålet men det spelar ingen roll eftersom jag är lättare än jag var innan 🙂 Ganska mycket lättare t.o.m. Det är så jäkla nära målet nu, det är kul och inspirerande. Att vara starkare än nånsin är en grym känsla, PROVA du också!!(ja jag fortsätter vara lite hemlig ända tills målgången, då skall ni få se!!)

 

Kommentera

