Att starta morronen med träning…

…kan vara bland det härligaste som finns, speciellt om man har en glad unge på minisats och en man som städar hemma (det var jag dock ovetandes om innan jag kom hem :))

Dagens pass:

3×5 Latsdrag

3×5 Press 25kg

WOD:

Mitt resultat: 6 varv och 15 squat

Efter 5 minuter höll jag på o få dåndimpen, benen va visst trötta efter gårdagens chipper!! Senaste tiden har det dock varit mycket fokus på mental träning, dvs att jag gör workouten tills jag är färdig, oavsett hur lång tid det tar eller hur mycket jag måste vila mellan varje repetition. Det är mentalt stärkande att ha det mantrat i huvudet, att jag aldrig slutar, aldrig aldrig aldrig, och idag fick jag verkligen ta fram allt jag hade i hjärnkontoret för att göra färdigt. Det släppte lite efter 10 min då jag kom in i ”andra andningen”, körde fler obrutna reps de sista 5 minutrarna än de första 5. Fint!!

Nu är jag laddad inför en härlig dag. Skall ha lite ”egentid” på stadens gator och sedan blir det hem till mormor en sväng med familjen. 2 dagar till Takeoff!!! Jippi!!!

Kommentera

