Lowa på Sunwing ”Ankomsten”

Jag tyckte det var konstigt att mamma väckte mig 4 imorse, jag var alldeles groggy ända tills vi kom till parkeringsplatsen på arlanda och jag blev satt i vagnen. Vi tog den där gula bussen in till terminalen, det stod en steward och flirtade med mig på vägen – jag tyckte bara han såg konstig ut så jag glodde bara, uppifrån och ner med stora ögon. När vi hade gått igenom säkerhetskontrollen utan ett pip så sa mamma flera gånger att allt gick så smidigt! Jag antar att hon menar att jag skötte mig exemplariskt, hängde med pappa i b.b (babybjörnen)! Mamma gick och gäspade hela tiden och pappa var hungrig så vi gick till ett fik i nya terminalen som mamma o pappa tydligen brukade fika på inför resor (Roberts Coffe) men då hade jag visst somnat. Mamma och pappa boardade rutinerat bland de sista så vi slapp vänta så länge innan vi skulle starta. Mamma förklarade för pappa hur bältet och flytvästen fungerade, eller i ärlighetens namn så sa hon bara att hon visste hur man gjorde och satte sedan fast mig i pappas knä – jag är ju lugnast med pappa, han har koll!!!

 I luften fick jag en egen matpåse av flygvärdinnorna med hallon och blåbär efterrätt, en banan och så fanns det lite mer saker men jag var visst för liten för både russinen och äppelbitarna för dem åt mamma upp! Snuvad!!!Nästa gång lägger jag beslag på hela påsen! Det var ingen match med 6h flygtid, jag menar jag kunde ju både hoppa upp o ner i mammas knä, klättra på mammas stol och leka tittut med tanten bakom och sno pappas stol så han fick stå. Att flyga är en baggis :). Jag blev lite grinig när vi nästan var framme – då kände att nä nu får vi ta och landa, men mamma kirrade lite mjölk och sen slockande jag, och vet ni, när jag vaknade var jag i ett nytt land. Spanien eller Kanarieholmarna som min mamma säger. Coolt va??

Alltså sen fick ju mamman som vanligt lite småhybris (min mamma vet egentligen inte vad ordet hybris betyder men hon använder det i såna här sammanhang) på folk som inte har någon koll på varken sig själva, sina ungar eller hur man beter sig, men hon höll sig i skinnet som tur är och vi åkte buss in till terminalen, för säkerhetsskull hängde jag på pappa i b.b, jag ser ju rätt bra där – jag gillar ju översikt…

På bussen kom den där hybrisen igen och mamma snackade lite om hur det var när hon jobbade på Sunwing – det var inte riktigt då som nu, bättre då tydligen – men vadå – vi kom ju fram till rätt hotell liksom, det tyckte jag var bra! Utanför hotellet var det jätte varmt, men jag fick sitta i vagnen i skuggan och mamma köade, pappa läste DN!!!!Mamma tyckte kön var segast i världshistorien och var rätt sur när vi väl fick nyckeln och gick upp på rummet.

 Här någonstans glömde mamma och pappa mig i vagnen i all hets när de skulle kolla på utsikten från balkongen – mamma kom dock när jag skrek till lite! Tur! Min mamma får skriva senare vad hon tycker om rummet och utsikten, jag var iallafall glad för jag hade fått en egen säng 🙂 Inte lika fin som Jan-E:s men den duger under en vecka iallafall!

 Min pappa tycker väldigt mycket om mat, så som vanligt när vi kommer någonstans är det prio1 att införskaffa föda. Jag fick åka vagn, jag antar att eftersom jag inte var vägvisare så tog det ungefär 3 gånger så lång tid eftersom mina kära föräldrar gick halvt om halvt vilse, men till slut hittade de iallafall en liten affär där det kunde köpas smör, ägg, grädde, naturell yoghurt, färsk fläskfile och massor med frukt, (men jag skvallra och säga att även om de äter sån där ”bra” mat jämt så åt de faktiskt både snickers och bilar på flyget!!) När får jag egentligen smaka såna??

 Nu fick jag äntligen bada – eller ja, först så skulle ju såklart föräldrarna äta maten de handlat, men sen så gick vi till poolen. Mamma kan skriva mer om poolområdet sen, jag vill bara berätta om mitt bad. Jag fick på mig min nya UV dräkt i skrikrosa och neonturkos (min mamma köpte den enbart för att det var den enda som fanns just när hon skulle ha den). Jag badade mest med pappa, mamma gillar inte när jag plaskar – hon måste vänja sig, herregud, plaska är ju vad livet går ut på! Jag badade iallafall i 2 omgångar tills jag blev alldeles röd i ögonen och såg i kors, då avbröt mamma och jag fick sitta och mysa i handduken och dricka masssssor med vatten, shit va törsig man blir utomlands! Jag ville inte somna i vagnen sen som mamma och pappa trodde så vi gick upp på rummet, jag käkade lite morot medan pappa stekte fläskfilen som vi sedan åt på balkongen, det var mysigt, det blåste lite men det struntade jag i, jag kittlade mamma under foten och åt på min morot, det var skitkul!

 

2 thoughts on “Lowa på Sunwing ”Ankomsten”

Kommentera

