Lowa på Sunwing ”Första dagen”

 Inatt va d varmt. Mamma o pappa hade klämt in min säng mellan sin säng och en vägg, för annars klättrade jag ur för enkelt. Jag väckte pappa flera gånger under natten för jag förstod inte var jag var och sen så var jag lite hungrig också – den här spanska luften gör mig ur hungrig!! Oavsett så efter jag fått sova ungefär 2h på mammas arm så vi svettades ihop så väckte jag hela familjen, nu var det ju dags för bad. Vi åt frukost på balkongen, jag och mamma delade på en naturell yoghurt och banan och pappa gjorde jättegott stekt ägg med ost på till både sig själv och mamma, jag blev utan! Surt!

 Vi intog solstolarna på kanten längst upp mot havet och då tyckte mina föräldrar att jag skulle sova, men hallåååå, det är ju nu man blivit lovat det här badet – jag skrek till jag fick som jag ville – nån måtta får det vara!! Sen så badade vi faktiskt ända till lunch, gick upp till lägenheten och åt lunch och sedan snabbt tillbaka igen för mera bad. Jag älskar att bada. Mamma tycker att jag skall ha den där braiga och fina solhatten jag fick av mormor men alltså den är bara ivägen, jag vill känna håret flyga i vinden. Det är ju för sjutton tak på barn poolen, det behövs ingen hatt. Jag har UV dräkten på mig och badbyxor, det funkar perfekt. Jag väntar med nr2 tills jag fått blöjan på mig, mest för att vara snäll!!

Vid 16 gick mamma och tränade, det får hon själv skriva om. Jag hängde med pappa upp på rummet och lekte järnet. Pappa och mamma tror att jag skall bli trött av allt bad och solande men hallå, jag är 7,5 månad nu så jag orkar typ allt, sova får man göra när man blir gammal. När mamma kom tillbaka drog pappa iväg i sina orangea snabba och jag o mamma gick till poolen igen, vi mötte upp pappa sen och badade lite till, man kan aldrig få för mycket bad. Just d, Jan-E:s flytväst är kul, jag hamnar liksom på rygg och kan ligga och flyta, pappa säger att jag inte måste blunda men det gör jag ändå, just in case – vem vill ha bebispools vatten i ögonen liksom?? Not me!!

 Nu skall jag sova med pappa. Hejdå!

Kommentera

