Sunwing Resort Arguineguin ”Första intrycket”

Jag gillade starkt Lofsans superbraiga presentation och recension av SWR Makrigialos så jag tänkte mig göra en liknande. Det kan ju vara kul för er med små som läser – kanske kan ni jämföra våra åsikter och välja det Sunwing som passar just er bäst. Eftersom jag länge varit i rese och hotell branschen så vet jag vad jag tycker är bra och inte, jag vet vad jag vet också vad som förväntas eftersom jag själv jobbat på SWR och jag vet också vad jag tycker man kan kräva. Utifrån detta gör jag mina reflektioner och åsikter här.

 Första intrycket när vi kom hit blev sådär. Det var ingen förincheck som finns på många andra hotell, där man får rumsnyckeln direkt i handen på bussen – smidigt,snabbt och serviceinriktat. Nu fick vi vänta i långa långa kön och dessutom var det bara två st i receptionen. Väl där gick det fort men själva kötiden var närmare 1h. Inte okej! När vi satt och väntade på bussen sa guiden det vanliga men glömde visst att meddela hur lång transfertiden var. Det kunde man säkert enkelt själv tagit reda på men det är ändå skönt att veta när man väl sitter på bussen att det tar si och så många minuter. Det tog iallafall ca 30 min så det tyckte jag var skönt, buss är ganska tråkigt! Men några minus för dålig info från guiden samt för mycket sälj snack – det går aldrig hem hos mig om det inte är humoristiskt eller fyndigt upplagt.

 Vi hade bokat ett Royal Family rum, det vill säga ett litet finare rum med havsutsikt, kök och separat sov respektive vardagsrumsdel. Eftersom jag varit här på hotellet förut så vet jag att om man har rummen som ligger precis över scenen, dvs mer än halva hotellet så är det ganska lyhört varje kväll det är show, dvs alla kvällar utom två. Kul i och för sig att kunna kolla showen (som alltid håller riktigt hög klass) från balkongen men när man har en liten som förhoppningsvis sover så prioriterade vi de lite finare rummet med havsutsikt lite avskiljt från det stora poolområdet. Det kostade aningen mer – men det är det med facit i hand värt flera gånger om. Till Royal rummen hör också solstolar som man kan sitta och ligga i samt stora badlakan till poolen, de andra gästerna får vanliga badlakan, det spelar väl ingen större roll, men det ger en liten lyxig känsla sådär!! Utsikten är grym även om vi bor på våning 2. Jag är nöjd – inte sådär WOW nöjd, men det känns inte prio att lägga negativ energi på det. Mer om rummet senare.

 Vädret är grymt, 30 grader och blå himmel varje dag. Dessutom så fläktar det skönt från havet så man upplever aldrig tryckande värme, bra för Lowa. Vi var ute en kort tur inne i byn igår och handlade lite mat, det är en liten by, men det visste jag sedan innan. Barnvagnsvänligheten är sådär. När man väl är på trottoaren är det som vanligt såna där rutrutiga stenar som funkar att rulla på, men det är väldigt, med betoning på väldigt höga trottoarkanter samt många hål i vägen. Det är väldigt backigt också men det ser varken jag eller Micke som något hinder, men gympaskor vid vistelse utanför hotellområdet rekomenderas, flippisar blir lite väl halt och slirigt. Vi skall gå en liten tur imorron, för att kolla runt lite mer. Nu är det härligast att bara ligga vid poolen med Lowa och se henne skratta så hon kiknar. Fina unge.

Kommentera

