Lowa på Sunwing ”Andra dagen”

Idag sov jag hela natten..mamma o pappa var glada! Efter frukosten gick vi en promenad runt i Arguineguin, jag somnade men när jag vaknade var vi inne på den stora supermarketen och köpte kött och kyckling. Igår köpte vi jätte god fläskfile som pappa berömde många gånger om så nu gick vi tillbaka för att köpa mer. Sen stannade vi till på vägen hem och köpte färsk frukt och grönsaker på en liten affär som var som en marknad. Där fanns en fin hund, den var kul!

 Sen har vi badat hela dagen, bad, bad, bad. Jag blir sur och vresig så fort jag måste gå upp..Majskrokar kan underhålla ett tag men jag vill snabbt tillbaka ner i vattnet där jag trivs bäst. Idag provade pappa att blöta solhatten – då blev den lite tyngre och satt ganska bra på huvudet, mamma nojjar över att jag skall bränna mig, men än så länge känner jag ingenting! Jag ser inte alls ut som mamma o pappa som är röda som attan så jag förstår inte what the fuss is all about :)! Min taktik att vara under segelduken vid barnpoolen funkar ju skitbra.

 Under eftermiddagen fick jag jätte ont i magen, jag glömmer ju bort att man måste gå på toa fastän man har såhär roligt på semestern. Det löste sig efter massa magmassage, lek och bus. På kvällen var allt fridens bananer och först fick jag äta chockladglass i sängen och sen fick jag se showen nere vid scenen. Jag gillade schlagerlåtarna och dansade med mamma på poolkanten. Jag skall bli sångare när jag blir stor!

 Hejdå!

2 thoughts on “Lowa på Sunwing ”Andra dagen”

  1. I landet Sverige har sommaren slutat! Kräftorna ville inte låta sig fångas,men en hejdundrande kräftskiva blev det i alla fall. Mormor o Jan-.E badade i en tunna. inte riktigt lika kul som i din bassäng, tror vi. Vi förstår att ni har det bra där ni är och vi är inte avundsjuka alls. Kom hem snart, vi längtar efter dig!! Pussar till Lowa och kram till dina röda föräldrar (som fick med sig solskyddsfaktor x 3!! Mormor o Jan-E

Kommentera

