Lowa på Sunwing ”Dag 6”

 Varje tisdag så är det marknad här i Arguinegin. Pappa tog med hela familjen dit. Min mamma har aldrig gillat marknader på charterorter berättade hon för mig men hon tyckte ändå att det kunde vara kul att kolla. Pappa konstaterade ditten och datten och vi gick därifrån utan nånting, jag fick dock se en massa roliga människor som både pratade och luktade konstigt – mycket skall man vara med om här i Kanarieöarna.

 Idag sa mamma o pappa att det är sista dagen här. Vadå? Jag trodde vi flyttat hit för gott. Skall jag bli snuvad på pooleriet??Men ååå, jaja, hemma finns ju iochförsig alla mina kompisar, stekspadar och mormor, J-E och farmor såklart! Jag får väl nöja med mig ett bada badkar ett tag. Inte lika exciting dock!

 Idag har ingen i familjen tränat (förutom jag på mina dyk)! Mamma åt både ballerinakakor och pizza (inte samtidigt) – glutendöden för henne!!! Inte för mig, jag äter mina favorityoghurtar som finns här. Något grekiskt märke som är helt naturell som mammas kompis Jessica brukar köpa i Barcelona, de finns här också och de älskar jag, hemma i Sverige får det duka med ”turkyoghurt”.

 Nu skall jag strax somna hos pappa, jag skall passa på o dra lite extra i benhåret eftersom han pratar om att ta bort det helt, vadå egentligen? Kanske han vinner någon sekund på tävlingen på att göra det men hur viktigt kan det vara liksom? Är det inte viktigare att jag har lite benhår att dra i??

 

www.sunwing.se

One thought on “Lowa på Sunwing ”Dag 6”

  1. Min lille kille brukar dra i sambons brösthår…inte så skönt enligt honom men jag tycker han är larvig, men vad vet jag? 😉

Kommentera

