Barnrumsinspiration

Det skall bli så kul att inreda Lowas nya rum. Hennes rum nu är fint, och oanvänt. Framöver vet jag ju att hon kommer att använda det mer och mer, till och med sova där. Vårt badrum är relativt smalt och utan bänk så vi har bestämt att ha skötbord i Lowas rum, det finns en perfekt plats där. Vi använder ändå, så omiljövänliga som vi är, våtservetter, och det är ytterst sällan vi behöver vatten, och behövs vatten så skall hon ändå badas..Så jag är nöjd med det beslutet och vi har hittat en byrå i Hemnes serien från IKEA som jag gillar, den har en skötbordsöverdel, perfekt!!

Temat kommer att vara, som övriga rum, vitt, newport, sjöliv med inslag av molnserien och några fina tavlor med grafiska tryck. Tror det kommer bli riktigt fräsigt. Spjälsängen behåller vi ett tag till och även vår fina ljusblårandiga fåtölj. Såklart skall vi ha kvar de runda hyllorna också.

Jag gillar flaggorna, så min bästaste mormor skall få sy en 🙂 i passande mönster och färger. Jag gillar vitt som bas och sedan när man tröttnar på ett tema eller färg så kan man byta ut några bara detaljer. Oftast kommer jag alltid tillbaka till blått/vitt/grått och det lite gamla slitna tillsammans med modernt. Detsamma gäller med Lowas rum.  Jag tycker också att barn skall få vara barn och att alla saker skall tålas att slitas och slängas med och även kunna användas, inte bara till att se på. Jag är också genusneutral både vad gäller färger och saker, här skall lekas med bilar, dockor, stekspadar och skruvmejslar!! 

 När hon blir större kommer hon få önska själv hur hon vill ha det i sitt rum, men några år till får mamma bestämma (nej, pappa har ingen talan i frågan)Återkommer med fler inlägg på temat! Tips på inredningsbloggar med newporttema mottages tacksamt!

Fin tavla som kan beställas från en av mina favvosidor www.bestkids.se

Förvaringsboxar kan man aldrig få för många av.

Inte av hängare eller stjärnor heller för den delen..Allt från www.bestkids.se alltså

Kommentera

