Älskar måndagmornar!

Många säger att de är trötta och hängiga på måndagsmornar. Inte jag och Lowa. Jag hade ställt klockan på 07 så då gick vi upp, Lowa åt frukost och sedan gick vi ut på en timmas rask PW. Har tidigare gått lite längre, runt milen, men nu så har jag kortat av och istället höjt tempot rejält. Målet är att hinna så långt som möjligt på en timma. Idag blev det med några nappistoppningar och justering av vagn lite över 5 km på en timma. Då jag på vägen kom på att jag skulle hänga på minisats låset 09.00 blev det lite brådis hemåt så det blev 55 min, men men…:) Jag gillar annars jämna siffror mer.

Vi kom precis när fantastiska Juliette öppnade dörren och Lowa rymde direkt till bollhavet så jag gjorde som vanligt, visar lite roliga leksaker och sedan går jag iväg. Inget hejdå och massa gulligull, det tror jag att jag förlorar på i längden när hon nångång kommer bli lite mer mammig, som vi märkt lite nu senaste tiden att hon faktiskt blivit, vill inte gärna vara ensam i ett rum även fast man bara är borta ett kort slag eller skall hämta något eller så. Jag tror att hon lär sig eller redan har lärt sig att jag alltid kommer tillbaka och att hon under tiden alltid har roligt med de andra barnen och fröknarna. Smart unge!

Till passet då;

3×5 Latsdrag

3×5 Sittande rodd

3×5 Push Press 30kg

Under PW:n fick jag för mig att det vore coolt att lyfta ett ton i en WOD. 1000 kg liksom! Så då gjorde jag det. Planen var alltså att lyfta 1000kg från marken på så kort tid som möjligt, jag fick lyfta vad jag ville och hur jag ville, bara det tillsammans blev 1000 kg. Jag valde marklyft (såklart!). Eftersom jag är ursämst på allt med siffror så använde jag miniräknaren för att komma fram till att 20 st lyft på 50kg blir 1000kg. Great! Blir en kul tid att tävla mot!

20 st Deadlift 50kg alltså – 2.24

Går ju att göra betydligt snabbare :). Tänk liksom när man kan göra 2 lyft på 100kg. Då tar det ju kanske typ 10 sek. Grymt. Positivt tänkande!

När jag kommit fram till ovanstående och positiviteten var på högvarv så passade jag på att köra ett maxlopp på 2km. Satans va jag fick ta i idag, men satans va skönt att jag slog min förra rekordtid för 4 veckor sedan med 1 min. EN HEL MINUT. Så jäkla najs! Snart är jag nere på drömtiden. Bara några ynka sekundjäklar kvar. Det var väl ”Best shape of my life” det hette va??? 🙂

3 thoughts on “Älskar måndagmornar!

  1. Duktig du är! Och snygg kropp har du också fått, själv känner jag mig som en klump när jag tittar på dina bilder. Hihi. 😉

Kommentera

