Lidingövallen

Vi har kört några pass på Lidingövallen under året vi bott här. Idag var dags för ytterliggare ett. Det blev ihopkombinerat med morronPW eftersom googlemaps sa att det skulle ta mig 30 min att gå dit så kändes det lagom som uppvärmning. Lite besviken blev jag när det tog 31 min att gå dit men jag skyller på nappistoppningar som vanligt 🙂 Lowa somnade vältajmat och eftersom det var fullt med skolbarn på banan och fotbollsplanen så tog jag den långa raka banan precis utanför. Det funkade lika bra eftersom jag tänkte köra tempoväxlingar och avsluta med några ruscher. Visserligen kan jag springa, men jag är rätt seg när det kommer till att blixtra till och få ut ännu mer kraft ur benen när jag redan är trött. Detta är på åtgärdslistan så därför blev detta dagens första pass:

30 min PW

4 x 100 m tempoväxling – medelsnabb jogg till snabb löpning

4 x 100 m rusch

30 min PW

Det är alltid roligare att springa på bana och det känns alltid mycket bättre än att springa på grus, asfalt eller på bandet.

När mamman fått som hon vill så var det dags för Lowa att få som hon vill. Därför valde vi hästvägen på vägen hem. Hästvägen = Stockby Ridskola. Hästarna har kommit hem igen och Lowa är vrålfascinerad av de stora djuren. Inte svårt att lista ut vem hon brås på, kan man börja ridskola innan man kan gå? 🙂 Samtidigt tog vi lite postworkoutmeal, Lowa mjölk och rån och mamman några mandlar. Laddade med ny energi gick vi förbi stora lekparken också. Idag körde vi hela rejset först med gungning, sedan de där rullplattorna och sist en invigning av rushkanan. Hur kul? AS KUL!!!!

Jag har fått lite frågor om hur jag tränar crossfit och det kommer ett inlägg om det lite senare! Kul att ni är många som fått upp ögonen för det och vill veta mer. Självklart delar jag med mig av mina tankar. Lite senare alltså, först en WOD!!! 🙂


Kommentera

