Sunwing Resort Arguineguin ”Restaurang och mat”

Vi valde att inte ta all inclusive. Jag har haft det tidigare på flera semesterar med blandade resultat. Jag kan tycka både för och nackdelar med A.I. Smidigt och bekvämt men kanske lite tråkigt och ofta lite för oinriktat med mat som jag vanligtvis inte äter – med mycket socker och mjöl. Nu resonerade vi dessutom så att vi gärna ville äta frukost på rummet utan att behöva pallra iväg hela familjen.

Vi åt frukost och lunch mestadels hemma eller i solstolarna. Vi åt lite mindre till lunch för att vara extra laddade för middag. Jag själv är inte så hungrig mitt på dagen när det är varmt och jag ätit en bra frukost. 3 kvällar åt vi i Fino, den lite finare restaurangen på Sunwing. Jag åt kyckling, grillat och lax. Lite av varje med andra ord och allt var topp. Lite finare restaurangkänsla än en ”vanlig” semesterrestaurang på en charter ort (ni vet väl regeln, aldrig aldrig aldrig äta på ett ställe som har bilder på sin mat!!!). Priset var som svenska priser, prisvärt tycker jag.  Servicen var super, kom dock ihåg att beställa bord under dagen så att du får plats, det är alltid fullt från barnshowen och framåt. Vi bad om att få sitta så att Lowa kunde sitta kvar i sin barnvagn och alla 3 kvällarna fick vi antingen ett bord på kanten eller så möblerade de om till oss. Alla gullade med Lowa och hade full koll på att vi hade allt vi behövde. Full pott!

Några kvällar åt vi i La Tasca som är lite mer som ”snabbmatskedja”. Där finns allt från pizza till pasta och sovlaki. Den klassiska hamburgertallriken slank ner 2 gånger och den var god, förväntningarna var inte så höga så de infriades men inte så mycket mer än så. Servicen var bra här också och vill man betala runt 100lappen för en middag eller lunch så är detta ett bra och snabbt alternativ. Vill man se showen så kan man sitta här också, man ser över poolen!

I Minimarket kan du hitta det mesta. Lite av allt. Sedan jag jobbade på Sunwing 2004 så har minimarket utvecklats till det bättre. Det finns bageri där du kan köpa färskt bröd varje morgon, barnmat om det tagit slut (dock bara spanska varianter), dricka och glass, badattiraljer, solkräm och chips och dips. Så man klarar sig gott och väl :). Dock så är det inte längre än 5 min promenad bort till SPAR som är modell större Ica. Där handlar du allt och lite till.

Eftersom vi åt alla middagar inne på hotellet så kan jag inte mer än ge bra betyg till både service och mat här på Sunwing Resort Arguineguin. Läs mer om vad ving skriver om sitt serviceutbud på Arguineguin här

Kommentera

