hej det är lowa,

jo jag är hemma från kanarieön nu, jag vet inte om jag sagt de,

idag måste jag bara berätta att min mamma nog tagit priset.. Först sov jag till 07, fick som tur va mat av min pappa (annars hade man väl fått vänta till eftermiddagen eller nåt,) o sen blev jag inslängd hos mamma igen som sov så hon typ snarkade – jaha, hur kul va d liksom när man sovit i 11h och så ska man sova lite mer – kom igen nu morsan liksom! Efter en timmas hoppande i sängen och drag i håret gick hon iallafall upp, tur! Men iallafall, det vräkregnade ute – alltså jätte mycket du vet så där så man bara inte vill stoppa ut tån ens och jag hade redan börjat se fram mot en dag med pappas family guy och simpsons. Då säger min mamma att det finns inget dåligt väder utan bara dåliga kläder – jäkligt klyschigt! Iallafall så stoppade hon ner mig i vagnen…

….i pyjamas i den där varma åkpåsen o sen satte hon på värsta tältet i prasseltyg o sen gick vi ut – fast jag vägrade! Jag skrek iallafall tills vi kom ner till porten. jag menar, mamma såg ju ut som ett ufo!

…sen somnade jag, vägra va vaken i regnstorm liksom! Jag är inte så dum! Vilken mamma alltså, ska hon bli sån där skogsmullemamma som skall släpa runt med mig i skogen och leta kottar? Hur kul? Jag vill liksom leka med mina kläder och stekspadar!

När vi kom hem så blev jag dessutom snuvad på det här som såg så gott ut, det luktade lite sunk när hon skalade men sen så såg det himlarns gott ut tycker jag – när får jag egentligen äta såna där räkrumpor? måste googla……min mamma och pappa säger nämligen att om man skall bli stark måste man äta kött – och jag måste ju bli stark så jag kan gå ut o springa snart…

hejdå!


One thought on “hej det är lowa,

Kommentera

