Den som vill, vill

Ja den som vill, vill och imorse var vi många som ville. Skönt att det är fler på träningen kl 09 än när vi kör 10. *Fniss*..Crossfit folk!!!Iallafall satte jag på mig snyggaste stassen jag kunde hitta i garderoben…(!!)

…och hela familjen anlände 8.58 till klubben….

                                       Där vankades följande WOD;

Jag behöver ju inte ens nämna vem som programmerade detta lite lätt galna upplägg (JENNYYYYYYY!!!!!). Jag tittade medvetet bort och körde min styrka; 3×5 Squat 45kg som för övrigt kändes rätt lätt och började intala mig att vad som än kom upp så skulle jag köra utan att tänka. Jag har aldrig kört wallball 7kg i en WOD förut, det var tungt. Men jag klarade det!! Snajdigt! Pullupsen gick bättre än förväntat, kändes så kul att den sköna känslan satt i ända till det var ungefär 5 marklyft kvar av de 20 – då häll jag på o få dåndimpen, fasiken var tungt det var. Men som Jenny sa: Det blir ju 100 marklyft totalt!! Jo man tackar – kanske man skulle räkna ut det innan man kör??? :)inte så konstigt att det kändes lite halv tungt! Nåväl, efter första varvet på 50kg så fick jag gå ner på 40kg för orka köra iallafall 5:or. Det kändes kanske lite lätt men och köra singlar kändes inge kul! Jag är iallafall grymt nöjd med att ha kört alla varven och tiden blev: 35 min och 15 sek!!! Sen blev det lite korvvridningsövningar på golvet för att få tillbaka luften igen men sen var jag pigg och glad, Lowa med 🙂 Just det, rope climb kan jag inte riktigt än, jo jag kan låsa ett steg, men sen kan jag inte riktigt dra mig upp och låsa i nästa nivå så att säga – NOTE TO SELF, träna träna träna träna mera!!! Så jag körde beginner ropeclimb som innebär att sitta på golvet och klättra sig upp till stående. Funkade bra det med 🙂

2 thoughts on “Den som vill, vill

Kommentera

