Vikken grej x2 och lite Lowa

Alltså, det var as kul på jobbet igår 🙂 Många skratt och välkända ansikten är liksom alltid full pott i energidepåerna!! Att uniformen satt som en påse nötter kändes också väldigt trevligt. Jag kunde nästan knäppa kavajen dubbelt i kors…*skrattar*..Jag har ju blivit en del mindre än jag var innan Lowa blev till om man säger så!!! Grym känsla att ha lyckats! Nu är det nära, nära, nära, nära  till målet 🙂 Jag är tyvärr ingen som nöjer mig med ”skönhetsresultat” :), jag vill ha lyckats med alla mina prestationsmål. Jag skall prova mig på ett test idag på förmiddagsträningen, för att se om jag kanske kan bocka av det från listan, återkommer!!!

Nu sitter jag i soffan och ropar Lowa, Lowa, Lowa och hon svarar från andra sidan lägenheten aaaaaa, aaaaa,aaaaaa. Det går nu att föra en dialog med henne. Om man säger ajaj så säger hon ajaj och så går hon vidare till nästa grej (där hon förmodligen inte heller får/ska vara och så upprepas samma procedur igen) men iallafall :). Vi resonerar som så, här hemma, att vi låter henne vara i fred när hon leker och upptäcker världen. Såklart leker vi också tillsammans men när hon kryper iväg och ställer sig mot väggen och pratar eller kryper in på sitt rum och röjer runt bland högen med grejor och kuddar så får hon liksom göra det. Slår hon sig eller ramlar, ja då är det så, vi har tagit bort de farligaste grejorna, men hon kan ju slå sig på allting så hon får helt enkelt lära sig själv vad som funkar att leka med och inte. Vår lägenhet går att ”varva” och Lowa har sin lilla egna tur där hon börjar i köket, öppnar ett köksskåp, kollar lite, kryper vidare till garderobsspegelväggen och står och pratar en stund med sig själv, rundar hörnet till hallbyrån, drar ut sin låda med sina ytterklädesattiraljer och lägger ut dem på golvet, vidare till sitt rum och där brukar hon stanna till rätt länge. Har man tur kommer hon tillbaka till vardagsrummet! Det är kul att smyga på henne, se vad hon håller på med, vilka saker hon väljer att leka med och inte och framför allt vad hon säger. Finaste unge – mycket energi!!!

Idag har vi lite saker på agendan som skall undersökas och fixas. Om jag får till en paus skall jag sysselsätta mig med detta som är mitt senaste projekt…

Nu frukosttajm och sen mot Minisats!

One thought on “Vikken grej x2 och lite Lowa

  1. Nej, va skoj att han jobbar där. Jag ska faktiskt dit nästa onsdag på ett prova på pass hade jag tänkt. Har hört mycket gott om dom, men som jag förstod det så är dom ganska nya på just Crossfit? (med ganska nya menar jag något år eller två!). Jag har börjat bli kräsen vilka jag tränar med 😉 Har ju haft lyxen att träna med dom bättre, och vill gärna fortsätta med det 🙂

    Har du tränat något utav deras kampsporter? Är sugen att börja med sånt!

    Jodå, visst är vi ett gäng. Tränar ihop med ganska många tjejer just nu. Bl.a. 2 stycken som ska vara med i Crossfit SM nu 🙂 jag är så stolt över dom 😀 haha!!

Kommentera

