Klättrande planka med armhävning

Jag tycker vi startar fredagmorronen med en rolig övning. jag själv använder denna övning oftast som del av uppvärmningen men den är också en riktigt bra övning att köra separat som styrka för axlar/bål/bröst men framförallt är det en rolig övning att köra i ett superset tillsammans med en annan axel eller överkroppsövning. Denna övning stärker upp din axelstyrka framförallt och du får även öva din bålstabilitet då du hela tiden jobbar med en ”bra hållning” i ytterläget. Ett exempel på superset är  OH Squat där du har stång eller pinne på raka armar (dvs, du arbetar statiskt med pinnen/stången över huvudet) med denna övning där du arbetar med rörelse i axlar och bröstmuskler. Det blir en perfekt kombo! 

Vill du göra den lättare – ta bort armhävningen i slutet

Vill du göra den tyngre – lägg till ett benindrag på varje ben innan armhävningen

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s