PT träning i crossfit

Jag älskar att köra egna PT pass, alltså, när jag skall bli PT:ad! Jag älskar känslan av att lära mig nånting nytt! Lite extra bra är det att jag har världens bästa PT att bolla idéer med här hemma och dessutom kunna träna tillsammans med. Det är dock skillnad på PT och att träna tillsammans, när jag får ett PT pass – ja då är det ord och inga visor. Han är dessutom den hårdaste o mest oöverpratliga människa jag nånsin tränat med,det spelar ingen roll om jag säger att det inte går,det går säger han då bara. Tack och bock för den träningsvärken liksom 🙂

Igår blev det följande pass, mina enda önskemål var att det skulle vara nåt lyft med 🙂

Uppvärmning: På foamrollern, 50 double unders samt hopp från knästående upp till fötter (omöjligt!!)

Teknik: Power Snatch

WOD 1: 

5 RFT:

1 min K.B Sving 25 st (om jag inte hann på 1 min så var ”straffrundan” 100 m rodd)

1 min rest

Jag klarade mig dock precis undan straffrundorna!!! 🙂

WOD 2:

”Annie”

50-40-30-20-10

Double Unders (DU)

Situps

Alltså, 50 DU, 50 situps, 40 DU, 40 situps osv osv osv….Jag har aldrig gjort denna WOD. Jag har inte kunnat hoppa DU ordentligt förrän i somras nångång pga av foglossningen samt ”knipet” men i somras började det att fungera och då klarade jag först 2 st. Det var liksom rekord! Sen så blev det 4,5,6,7,8 st i rad. Nu är jag uppe på 15 st i rad (ja när jag inte klantar mig och trasslar in mig :)). Det är riktigt bra, sen så måste jag stanna upp och knipa lite..*skrattar*. Det är verkligen en utmaning och för varje obrutet hopp känns det som en vinst. STOR utmaning! Men jäkligt roligt. Aningen irriterande att jag vet att jag kan hoppa många flera, men måste stanna för att kroppen säger ifrån, surt!  Lite kul dock när min tid blev 15.25 och Micke sa att hans första tid nånsin på samma WOD var 15 minuter. Då kändes det OK!

Här ser ni en del ur 40: varvet (DU, alltså dubbla varv under ett hopp samt situps)

Kommentera

