Alltid stark på måndagar

Det är nånting magiskt med måndagsmornar. Får alltid till riktiga brutalpass 🙂 Idag sprutregnar det ju ute så det var bara ner med ungjärpen i vagnen, på med regnskydd, gummistövlar och jacka – upp med luvan o marschera iväg. Jag gillar när det regnar, ju mer jävligt allt är – desto starkare blir jag mentalt!!

Styrka:

3×5 Frontsquat 30kg

3×5 Hang Power Clean 35kg

3×3 Push Press 35kg

Var lite sugen på lyft och det var länge sen jag gjorde front squat så det fick det bli. Kul!! Börjar få fjung på 35 kg i hang power clean nu, kanske 40 nästa vecka???!! Push press var tung att köra sist i styrkedelen men jag klarade iallafall 3×3 på 35kg. Nöjd!

WOD:

Min tid: 06.01.

Alla obrutna push ups och toes to bara nån dm från händerna. Fasiken, har aldrig fått till så bra kipp förut. Dock så är stången på SATS tejpad så man glider som sjutton och får ta nytt grepp efter 5 st men det funkade ändå! Jäklarns nöjd!!!

och:

Jag var ju bara tvungen 🙂 1 mil cykling. Förbättring sen förra veckan 1 min 30 sek. YEEEES! Jag sprutcyklade ska ni veta – samma upplägg som förra gången att ”sprinta” den första minuten in på varje ny km. Dödens jobbigt! Men sjukt kul! Dessutom hade jag ju gjort värsta WOD:en innan. (note to self; Sofia du börjar bli stark :))

Kommentera

