Kavat

I förra veckan fick Lowa sina första ”riktiga” skor. Hon har ju några bebisgympaskor och ett par fina tofflor från innan men det är inget som hon använt frekvent då hon hatar o ha strumpor på sig under och då har projektet blivit lite för stort. Nu är det dock både dags (eftersom hon snart går) och kallt utan, så jag rekade runt lite utan att egentligen veta vad hon skulle ha på fötterna, gympadojjor, kängor, stövlar?? men hittade inget som jag fastnade för direkt. Lite klurigt när hon kanske skall åka i åkpåsen, kanske ha overall, kanske kan gå, kanske inte??”!!

Jag gick in på Drömskor på Flemminggatan och fick proffshjälp direkt. Det var tydligen ingenting att välja på när det gällde första riktiga gå skorna. Det skulle vara Kavat, som fanns i flera färger, rött, rosa och blommigt men jag valde brunt eftersom vi går mot vinter och de liknade mest kängor. Jag som nog mest ville ha några slags mjukare gympaskor eller converse aktigt, men det var tydligen inte bra för foten utan det skulle vara ett par hårdare skor med hård och stadig sula. Såna skor som jag ville ha fick jag köpa när hon var runt 1,5 – 2 år och kanske springa och gå ordentligt! Okej – jag ger med mig!! Hon mätte Lowas fot som var strl 19 och då rekomenderade hon att köpa 2 strl större så hon kunde ha dem iallafall ända till våren. De passar ju nu också, och så kan man ju ha en tjockare strumpa. Perfekt. Roligt också att jag har ett par likadana fast vita från när jag var liten.

449 Riksdaler för dessa fina från Kavat

One thought on “Kavat

Kommentera

