Söndagstradition

Alltid söndagstradition, ännu viktigare med söndagstradition innan man skall arbeta. Vi åkte in lite tidigare idag för att jag skulle hinna träna utan att stressa iväg direkt. Perfekt!

3×5 Squat 42,5 kg

Turkish Get Up 4kg och 8 kg K.B

Ni vill ju ha film hela tiden – jag fixar :)! Backsquat här; 42,5kg. (jag ökar 2,5kg i vikt varje vecka för dig som undrade). Det börjar bli tungt nu!! Gillas! Höften under knät är en godkänd squat. Detta gäller för vilken form av squat du än gör. Tyngden på hälen, pressa ut knäna och håll anspänning i magen, detta görs bäst genom att ”blåsa” ut på vägen upp. När jag kör denna formen av squat så kör jag utan skor för att slippa skosulans dämpning. Bättre tryck, teknik och styrka utan skor.

WOD:

AMRAP 12 min:

7 K.B Sving 16 kg

1 ropeclimb

7 burpees (hopp över K.B)

1 robeclimb (beginner ropeclimb)

7 pullups

Mitt resultat: 4 varv och sedan hann jag  7 burpees in på varv 5. NÖJD men jobbigt. Fick till några ropeclimbs ibörjan där jag kunde ta ett nytt tag med fötterna – means att överkroppsträningen har gett resultat, dessutom kändes pullupsen riktigt bra idag. Jag körde först teknik utan gummiband men i wod:en så körde jag med för att kunna få in mer tempo samt kunna göra dem obrutna. Sista varvet körde jag med endast ett gummiband. Najs! Jag skulle tippa att ett gummiband tar av ca 2- 5kg kroppsvikt. Älskar energin av bra träningspass! Såklart hjälper sällskapet av familjen och härligaste träningsgänget också!

1 varv av dagens wod(ursäkta svordomen i början):

 

 

One thought on “Söndagstradition

Kommentera

