Men ååå(ni vet, ååååååå så där med eftertryck)

Jag vill plocka svamp. Jag vill gå i skogen när solen skiner in genom tallarna (eller granarna eller vad som helst) och det luktar höst och man blir blöt om fötterna för att man inte har gummistövlar på sig. Såååå mycket vill jag gå i skogen. Jag vill ha ont i ryggen efter att ha gått framåtböjd som en kratta en hel dag. Jag vill rensa svamp och spilla jord på köksgolvet. Jag vill äta stekta kantareller. Jag vill plocka svamp. PUNKT

Hur göra? ________________________________________________________

Antingen tar jag den enkla vägen och bjuder in mig hos mamma och snor en påse frysta Fagersta kantareller längst ner i frysen innan jag går hem. Eller så tar jag med mig svampboken (eftersom jag aldrig kan se skillnad på svamp och svamp eller kantarell och annan svamp?!) aká iphonen med full internettäckning i skogen (föga troligt) och går ut i närmsta Lidingöskog och letar. Eller så åker jag bara till hötorget och gör en lång historia kort. Alternativt torget på Lidingö för att göra historien ännu kortare.

Återkommer.

Kommentera

