Lyssna på kroppen

Många gånger läser eller hör jag av människor runtomkring mig följande;

– Jag hade planerat att gå så då gick jag. Eller X sa att jag skulle göra en övning 12 gånger, så då gör jag 12 gånger..

Men hallå, typiskt svenskt! But why, som jag brukar säga?! Om kroppen säger att du kan mer, orkar mer eller kan göra någonting snabbare, varför gör du inte det då? Lyssna på kroppen vad den tillåter just i den stund du tränar, inte en timma innan eller tidigare samma dag. Ok, då har vi klargjort det – för att få resultat måste du utmana kroppen och göra ”mer än vad som känns bra och behagligt”.

Imorse eller alltså, klockan är inte ens 9 så det är väl fortfarande morgon, men tidigare imorse då, hade jag ”planerat” en morronPW eftersom vi skall fixa med lite grejer på dagen och träna på SATS senare i eftermiddag. Väl ute blev det visst intervalllöpning (med barnvagn) (med tanke på ovan ord!) med ett fantastiskt resultat.

Skönt att jag intervallar 5km MED barnvagn lika snabbt som jag springer 5km utan barnvagn. Hmm, jag tror nog att Runkeepers mätning runt LillaE där jag o mor brukar springa 5:an inte stämmer riktigt, alternativt har jag fått till en jäkligt bra form på 2 veckor. Oavsett vilket så känns det som en riktigt bra start på morgonen!!!

One thought on “Lyssna på kroppen

Kommentera

