2 inspirerande mammor

Idag blev en riktigt härlig dag. Sprutorna gick över förväntan bra, jag fick sprutan rakt in i axeln innan jag hann blinka och Lowa fick båda sina sprutor samtidigt av 2 sköterskor så lidandet blev kort och det efterföljande skriket också eftersom det bjöds på Bamseklistermärken. Snabb kräftsalladlunch på Waynes inne på Mio på Sveavägen (mer om det imorron) tillsammans med ungefär 10 andra mammor och nyföddingar och sedan en snabb shoppingrunda längs med den rutiga gatan som jag annars undviker.

Jag tycker att man skall premiera duktiga tjejer/mammor som man inspireras av och lyfta fram dem, jag gör vad jag kan för att dra mitt strå till den stacken. Det märks ganska tydligt att vissa är rädda att lyfta fram andra i rädsla av att hamna i sämre dager själv, eller ja, – tappa läsare till sin blogg. Bullshit tycker jag, premiera, beröm och länka runt. Det kan man aldrig förlora på. Åsikten är fri kring det men jag räds iallafall inte att berömma de som jag gillar, det gör mig glad att jag förhoppningsvis kan göra någon annan glad genom att visa min uppskattning. Här kommer 2 favoriter:

Ett spontanbesök hos Lovisa och Baxter blev det också. Alltså nu måste jag få uttrycka mig lite, Fi fasen va jag gillar den här tjejen. Hon har liksom allt, utstrålning, styrka, energi som smittar och massor med kunskap. Hon är varm, go och världens gulligaste och omtänksammaste mamma dessutom. Synd för er att hon inte kan umgås med er alla :). Jag är iallafall så glad att jag lärt känna henne, allt via bloggen – vikken grej!!! 🙂

En annan tjej, som jag inte känner överhuvudtaget men som jag blir jätte inspirerad och glad av är Tilda. Jag tror inte jag nångång sett en snyggare momtobe. Vikken brud. Snart är det bebistajm och hon ser ut som en ja jag vet inte vad – snygg som attans! Jag trodde inte såna mammor fanns – tji fick jag 🙂 (när jag tänker tillbaka på min egen graviditet och mina sista veckor så var det inte mycket annat än rosa plyshmjukisar och raggsockar som jag orkade sätta på mig). All cred och in och kika också såklart!!

Istället för att ta bussen hem o skynda till gymmet så njöt vi av den otroligt varma(22grader) eftermiddagen längs Strandvägen och runt Djurgården. Vi blev upphämtade vid slutet av gärdet av bästaste pappan/sambon/love of my life. Bäst!

Stackars Lowa har blivit en halvskadad bloggbebis som nu också börjat skratta på beställning när man tar fram kameran..ops!!

3 thoughts on “2 inspirerande mammor

  1. Hej!
    Och tack vad snällt, känns roligt att prova ngt nytt 🙂
    Åh tack igen, vad snällt av dig. Verkar som att det jag menade inte gick fram om man säger så. Kanske inte lätt att veta hur jag menar, om man inte känner till Friskis träning och övningar heller 🙂 Tack för att du vill ta dig tid! Kram!

Kommentera

