En sån där leverpastej dag..

Jag är på rätt bra humör idag, oftast är jag det varje dag, mer eller mindre, men ändå. Dagen började bra iallafall tills jag klivit ur sängen. Det började med att jag trampade jag rakt på en stor klick leverpastej på golvet, svor lite men tänkte inte mer på det men fasiken vilken dag hittills o klockan är bara 12.51..puh…

Ni vet, Lowaöverallt,bestämmer mig för att gå till förskolan utan att sätta upp håret det blåser storm på ön så håret flyger i ögonen o rakt upp o vattenflaskan utan kork ramlar rakt ner i vagnen på åkpåsen som blir dyngdblöt lowa vänder vällingen upp o ner……. Ja men ni förstår ju fortsättningen…Pust o stön.

Lowa äääälskar bollarna och bara far som en galning mellan dem och kastar sen iväg dem och drar efter..

Nu är vi iallafall hemma efter 2,5h stiss inklusive sångstund (jag kan fortfarande ingen annan låttext än Pippi) på Öppna Förskolan och en handling. Lunchen är i magen och Lowa i sängen. Nu är det bara att ta tag i den här blandningen av disk/tvätt/flyttkartonger/slänghögar/kläder/garderober/matlagning och så lite PT jobb på det också. Tur att jag är expert på att skriva listor! Utan mina listor vore jag rätt rökt. Jag är i fas med tidschemat efter dagens datum. I helgen väntar massa kul utflykter och kalas och som vanligt träning. Jag har ju tvingats vila 2 dagar i rad för att jag känt av i halsen, imorse kändes det kass men efter leverpastejsfadäsen så försvann det konstigt nog…Lurar på löprunda eller PW i solen lite senare – nån som vill hänga på???? 🙂

Här e d beryktade rosaplysbyxorna som Micke bara äääälsar (not!)

Kommentera

