Hej, idag är jag faktiskt 9 månader!

hej det är Lowa igen,

jag har varit lite upptagen med att leka så senaste tiden har jag inte orkat bloppa så mycket. Mamma har hittat nåt ställe där jag kan leka varje dag med massa andra stissnissar, as ballt, det ligger supernära också så jag behöver inte shillaxa så länge i vagnen heller! De har värsta stora bollarna där och sån där tåggräls som är supergod att käka på när man börjar bli lite hungrig!! Skitkul o sen så sjunger vi ju varje gång också, fast min mamma sitter som ett fån o kan inte en enda sångtext så jag kollar mest på fröknarna så jag iallafall kan snappa upp några ord. Jag gillar mest den där sången med vågorna när man får sitta under d där blåa skynket.

Imorse fick jag några extra pussar av mamma eftersom jag blir 9 månader idag, fatta coolt!!! Jag tar liksom över mer och mer här hemma – tur det så att det blir nånting gjort liksom. Nu kan jag:

* Öppna byrålådan i mitt rum, den som är längst ner

* Klättra ur matstolen

* Se på bablarna själv i mammas telefon, min mamma säger att det kanske inte är så pedagogiskt bra att kunna se på film själv när man bara är 9 månader som jag, men va fan, jag har ju full kontroll o om pappa får kolla simpsons när han vill så skall väl  kunna få se nåt jag me

* Förstå att det inte går att gå igenom ett fönster – men man måste ju liksom prova tills man fattar

* Stå själv mer än 15 sekunder, mamma säger att 30 sek är rekordet men jag tror det är lite längre

* Gå ca 1 steg själv, men jag tycker fortfarande att det är roligaste att ”kasta” sig fram till nästa grej jag kan hålla i mig i

Detta har resulterat i ett litet blåmärke i pannan men mamma borde få pris i bra reflexer, hon är jäklarns snabb alltså, ungefär lika snabb som jag. Vänta ni bara tills jag kör en sving över sängen och ner i fåtöljen. Då ni!!!

2 thoughts on “Hej, idag är jag faktiskt 9 månader!

  1. Pingback: Lowa 1 år « lowaojag

Kommentera

